Min nyårsafton

Dagen började med lite städande hemma, då vi skulle få gäster senare på kvällen. Efter det så skulle all mat och dekorationer förberedas och det tar ju sin lilla tid. Min stackars mor var jättestressad och i mina försök att hinna hjälpa henne med allt så blev jag ouppmärksam... Vilket resulterade i att jag skar mig i fingret när jag gjorde blomsterdekorationerna! Aj aj aj! En liten bit av fingertoppen och nageln försvann. Satans vad det gjorde ont och det slutade inte heller att blöda. Yes, min vanliga tur.
Några timmar senare var vi alla uppklädda och klara och det var dags för middag. Menyn för kvällen såg ut såhär:

Förrätt - "Räkbakelse"
Varmrätt - Kantarellsoppa
Huvudrätt -
Dessert - 3 olika sorters mousse (hallon, choklad och passionsfrukt), en kula vaniljglass, "chokladlöv" och körsbärssås.

Mums! Jag hann nästan inte få njuta av den goda desserten för jag skulle hinna med sista bussen ner till centrum. Men det var gott!

Sen skulle jag som sagt ner till centrum och sen vidare mot Roslags Näsby på fest. Det var en mycket mindre fest än vad jag hade trott, men jag hade träffat nästan alla tidigare. Så det blev alltså mest chillkväll med ganska mycket drickande såklart! Jag tror att vi kom i säng någon gång runt 4, haha.



Min låtsasfar och jag. (Förrätt - "räkbakelse")


Malin, Karin och Erik


Min mor


Carro och Becca


Alla "barnen"
Bilderna från festen väljer jag att behålla för mig själv.
Puss



Kommentarer

Här kan du kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback