Filmdags

Just nu sitter jag bänkad framför TVn med Malin. Mamma och pappa är och handlar på Maxi ICA, så vi passar på nu när TVn är ledig för en gångs skull, haha.
Vi ska se en film jag inte sett på länge - 10,000 BC. Jag kan inte påstå att det är min favoritfilm direkt, men idag var det Malins tur att välja film så den blir det!

Och städningen av mitt rum...den får helt enkelt vänta till imorgon. Det tar bara en halvtimme max, så det finns gott om tid :)

Puss


091229

Hallå alla!
Vilket fint väder det har varit idag. Wonderful. Tyvärr så har jag inte kunnat vara ute och njuta nu när det äntligen var fint väder. Nope, det har nämligen varit städdag... De flesta julsakerna är borta, granen har klätts om inför Nyår och det är väl klart att det ska vara snyggt och prydligt hemma nu när det nya året snart är här?
Jag antar att det innebär att även jag måste städa, haha. Jag får ta mig i kragen och börja städa lite efter middagen då.

Igår blev det ännu en shoppingrunda i Väsby Centrum. Eller ja, för mig blev det inte så mycket shoppande. Jag införskaffade mig en blå väst med paljetter till Nyår, som jag köpte på H&M på rea. Och på Kicks köpte jag Neutrogenas Visibly Clear Daily Scrub, Toner och Moisturiser. Och självklart kunde jag inte låta bli att köpa en jättesöt t-shirt som lillasyrran kom springandes med när vi var på New Yorker. "Everyone needs an Edward", haha. Yep, jag är en Twilight-nörd!


En seg måndag

Ja, det skulle man verkligen kunna säga. Väldigt lugnt har det varit och det är ju nästan alltid positivt. Det enda negativa just nu är att min förkylning håller på att bli värre :( Det är så typiskt! Då kommer jag att vara dålig på Nyårsafton också...

Idag fick jag äntligen hem H&M katalogen, så det blir väl till att beställa något snart kanske. Det är egentligen inte min favorit att inte kunna prova kläderna innan man köper dom. Men fördelen med att beställa kläder är att man kan titta på dom i lugn och ro, jämföra priser och 9 av 10 gånger så finns just det plagget man vill ha. Det är ju ganska nice faktiskt.


Vad ska ni göra på Nyårsafton i år?
Puss

Snutte

Så otroligt söt man kan vara! Vår lilla Tjabo som ligger och sover tungt i soffan :)


...

God morgon allesammans! Eller ja, kanske inte morgon längre.
För mig är det fortfarande morgon. Jag vaknade nämligen för ca 40 minuter sen. Haha! Jag var med syrran och 2 andra igår och det blev liiite sent. Så jag kom i säng någon gång runt 3.30-4.00. Så jag får ju skylla mig själv faktiskt :)

Idag blir det förhoppningsvis en lugn dag. Jag är så trött i kroppen och det kan bero på att jag håller på att bli förkyld. Usch, det är inte roligt.
Men nu ska jag ta och klä på mig och fixa rummet!

Puss

Mellandagsrea

Idag for nästan hela familjen iväg till Arninge för att ta del av den årliga mellandagsrean. Först och främst blev det Elgiganten. Men där var det så rörigt och det fanns inget som intresserade mig. Sen bar det av till Coop en snabbsväng. Och, tada - där hittar jag True Blood, säsong 1! Jag skulle ha fått den i julklapp, men mamma och pappa kunde inte hitta den någonstans.
Men nu står den i tryggt förvar i min hylla här hemma :) Perfekt dag!

Puss! 


God Jul!

God Jul allesammans! Hoppas att ni alla fick en underbar julafton och dom klappar ni önskade er!

Här kommer en liten lista på vad jag fick i julklapp:

- Twilight Deluxe DVD
- Underworld - Rise of the lycans
- Harry Potter & Halvblodsprinsen
- Presentkort, Täby Centrum 1000:-
- Hjärtformad swarovskikristall
- Presentkort, Kicks 300:-
- Lila morgonrock
- Underkläder
- Scrapbooking-kit med bok
- Badrumsmatta
- 8st handdukar i olika storlekar (jag sparar tills jag ska flytta hemifrån)
- 2st ursöta tavlor som jag fick av Rebecca


- Fat, ljushållare och ljus



- Parfym, deo och duschkräm


- Sött litet ljus och rökelse-set


- Stor "fotoram"
 


Julklapparna!

Det känns så skönt att allt är klart. Åkte till centrum och fixade den sista julklappen. Det var ju lite svårt att inhandla den igår när nästan hela familjen var med ;)


Nu ska jag gå och se om min mor behöver hjälp med något och sen ska jag ta och krypa ner i sängen och kolla på en film. Och sen är det sovdags! Så det är lika bra att jag säger god natt redan nu.

Natti natti
Puss

Önskelista

God Morgon! Ja, när min kära mor bad mig om en önskelista så var det bara att sätta igång att skriva en. Så här såg den ut i år:

* Pengar till tatuering
* Presentkort på Panduro
* True Blood, säsong 1
* Underworld - Rise of The Lycans
* Hushållssaker (lakan, handdukar osv.)

Det måste vara min kortaste önskelista genom tiderna! Men det kanske innebär att jag har större chans att få allt jag änskar mig?

Puss

Min julklapp

Hurra! Idag fick jag hem min julklapp till mig själv :D Tänkte unna mig en bra skiva, då det var så länge sen. Och det blev då inte vilken skiva som helst. Det blev New Moon: The Score, soundtracket till New Moon. Det är den otroligt duktige Alexandre Desplat som har komponerat soundtracket denna gång och det är helt otroligt vackert! Inte precis vad jag brukar lyssna på egentligen, men jag kunde verkligen inte låta bli att köpa den. Jag ser ett visst samlarvärde i CD-skivor. Fråga mig inte varför. Dessutom så känns det bra att köpa en skiva, då man stödjer bandet eller i det här fallet filmen och kompositören.



Lägger upp en av mina favorit låtar från skivan som heter "Almost a Kiss". Jag får gåshud varje gång jag hör den. Den är så himla vacker. Lyssna och njut!

Denna låt, "Edward Leaves", är också väldigt bra. Har man sett filmen så vet man precis hur sorglig scenen som låten spelas i är. Jag kan erkänna att jag, känslig som jag är, självklart grät. Haha.


Julklänningen

Yes, här har vi då min julklänning.
Som sagt den är bara väldigt enkel. Jag vill ju kunna använda den fler gånger så därför är det väldigt praktiskt att den är svart. Tänker förmodligen använda denna på Nyårsafton också. Men då med lite andra accessoarer till :)
Jag har faktiskt varit duktig och gjort lite egna smycken just för Jul och Nyår. På Julafton blir det såklart röda smycken och Nyår blir det blått och silver som gäller i år. Dock så är jag inte klar med halsbandet till Nyår, så jag har lite ångest över det. Men det löser sig.

Klänningen ser inte mycket ut för världen när den bara hänger på en galge, men det är skitsnygg på. Vilket självklart innebär att jag kommer att lägga upp en bild på julafton när jag har på mig den.

Puss


Vackert väder

Åh, vilket fint väder det är idag! Synd bara att jag försov mig så mycket. Det är så typiskt mig, haha.

Snart ska hela familjen (Jag, Carro, Becca, Malin och Mamma) åka till Väsby Centrum och handla lite. Jag tänkte försöka få tag på en annan julklapp till Becca efter gårdagens fiasko. Carro och Mailn kommer nog få ett helvete med att hitta några snygga kläder att ha på sig på julafton. Men det är ju deras problem. Själv var man duktig och köpte en klänning för typ 2-3veckor sen. Den är jättefin, svart och bara väldigt enkel. Inget glitter eller krimskrams. Lägger upp en bild på den senare :)

Puss

Pyamas-dags

Snacka om oproduktiv dag! Men det är bara skönt ibland. Speciellt nu när min stackars rygg håller på att ta kol på mig efter den här helgen.
- I fredags så jobbade jag (kl.10-18), då Hanna behövde lite extra hjälp. Lördag jobbar jag som vanligt kl.10-15. Sen kom mormor hem till oss, så det var bara att sätta igång. Mellan kl.18 och 23 städade jag utan uppehåll. Och på söndagen så fortsatte städandet, men då blev vi klara vid typ kl. 13. Så just nu förtjänar jag några lata dagar och vila upp mig lite.
Så jag tänker avsluta dagen med att lägga en ansiktmask, hoppa i pyamasen, krypa ner i sängen och kolla på någon bra film. Det känns som ett bra avslut på den här dagen :)

Puss och god natt
(Iiih! 3 dagar kvar till Julafton!)


Juldekoration

Tog bilder på lite av mitt julpynt. Förra året var det pynt i guld och rött som gällde. I år däremot så bestämde jag mig för att ha vitt, silver och lila som "tema". Klart att det slinker in lite röda saker ändå, men jag försökte hålla mig till "temat" så gott det gick :)
Jag blev ganska nöjd med det faktiskt. Ungefär tills jag läste i tidningen att nu minsann är det modernt i år att inreda i vitt till jul och lalala. Hmm...typiskt. Men vad fasiken, haha.



 Istället för den traditionella julgruppen i korg, så gjorde jag detta söta arrangemang på ett glasfat från IKEA som jag köpte för 30kr! Tyvärr så har hyacinten inte slagit ut helt ännu, men den är lila :)


En närbild på den glittriga echeverian.


Min adventsljusstake. Lite dålig bild. Den är mycket finare i verkligheten :)


Pannkakor <3

Japp, då var julklappen inhandlad till mamma. Hittade en liten julklapp till Rebecca också (min yngsta syrra), men det visade sig att Carro (mellansyran) hade köpt en precis likadan! Typiskt oss, haha. Vi tänker precis likadant :P

Nu ska jag ställa mig och steka lite pannkakor och sen ta hand om mina små pälsbollar som sitter där ute i kylan. Som tur är så fryser ju faktiskt inte kaniner. Men det är klart att jag ändå tycker synd om dom. Därför ska dom få flytta "in" på våran altan. Där är det lite lä från vinden och det snöar inte in i burarna. Men det innebär lite pysslande ute i kylan för mig - med stelfrusna fingrar! Det blir alltså tillfälliga burar av kompostgaller. Och hur kompostgallret ska räcka till, ja det har jag ingen aning om.

Önska mig lycka till!

Puss

Sista julklappen


Vilken lugn och skön dag det har varit hitills. Men det var tack vare att vi städade som fan igår. Mormor var ju här för att "sätta lite fart på oss", som mamma uttryckte det. Och ja, jag måste ju erkänna att det blev en hel del gjort. Så nu ser jag fram emot ett par lugna dagar innan julafton.

Men nu ska jag ta mig ner till centrum och köpa mammas julklapp. Hon kommer att bli sååå glad för den! :) Den är värd varenda krona (och den är ju inte direkt billig). Haha.

Puss

Trött som en bäver

Nu har jag suttit och pillat lite med designen. Och den är helt okej nu. Det som återstår är bara att fixa någon snygg bakgrundsbild eller liknande.
Men det får bli imorgon, för nu är jag så trött att ögonen håller på att trilla ihop.

Puss


Ännu en gång

Så påbörjar jag en ny blogg... Min förra var lite krånglig och dessutom så gick det bara att kommentera om man var inloggad. Och jag antar att de flesta som läste inte var det.

Vi får se hur det går den här gången då. Designen funkar tillsvidare, men jag planerar att göra något lite mer avancerat i framtiden, hehe.

Men välkommen och jag hoppas att du fortsätter att läsa :)

Puss