23 februari 2010

God morgon!
Jag bestämde mig nyss för att jag inte tänker gå utanför dörren idag. Vill bara vara inne och mysa nu när det är såhär kallt ute. Snöar som skjutton gör det ju också...
Jag hann tyvärr inte bli klar med min scrapbooksida, så därför blev det inga bilder. Ni får helt enkelt vänta ett tag till :)

Det är så typiskt att det ska vara dåligt väder just idag! Bara för att jag tänkte gå en lång promenad innan frukosten...hm. Men, men det får kanske bli lite senare om det slutar snöa.

Nu ska jag plocka fram dammsugaren och sätta igång med städningen.
Puss

Pannkaksdags!

Jisses, vad gott det var med pannkakor! Jag stod och stekte 33 pannkakor och snacka om att man blir hungrig då. Jag vet inte om jag har sagt det men jag är den självutnämda pannkaks-mästaren här hemma. Eller så smörar dom andra bara för att dom aldrig orkar steka själva, hahaha!


Angående de 3 jobben som jag sökte idag. Det var som personal på K-rautas trädgårdsavdelning, cafébiträde på ett konditori och som "veckoextra" på Nickis Äventyrslek. Lite gott och blandat alltså. Jag är ju utbildad florist, men det finns fasiken inga jobb alls! Bara om man har 5års jobberfarenhet...vilket jag omöjligt kan ha än... Men jag hoppas att jag får något av dem.
Det fanns också ett annat jobb som jag egentligen skulle ha sökt, men dom hade tagit bort annonsen. Det var ett jobb som djurskötare på Vallentuna Djurklinik. Hade varit så kul att få det, då jag verkligen älskar djur!


22 februari 2010

Hallå där.
Jag och mamma kom hem från gymmet för någon timme sedan och det var som vanligt väldigt skönt att börja dagen med en riktig genomkörare, hehe.
Nu ska jag sätta mig ner och söka lite jobb. Det finns 3 stycken som just nu känns väldigt attraktiva. Håller tummarna för att jag får något av dem!
Jag kan berätta mer om vad det är för jobb lite senare idag.

Puss

Kvällspyssel

Åh, nu har jag suttit och pysslat med nästa sida i min scrapbook jättelänge! Jag känner att ögonen är helt slut, haha. Men det är så kul när man märker att det går bättre och bättre, det är nästan svårt att sluta. Inspirationen och idéerna förbättras för varje gång jag håller på.
Jag hann inte klart med sidan idag, så jag ska försöka bli klar med den imorgon. Ikväll får ni nöja er med en liten sneak peak på hur en del av sidan kommer att se ut.


Puss och godnatt!

21 februari 2010

Hallå!
Jag fick en rätt lång sovmorgon idag, wonderful! Dock så började dagen inte så bra - vår torktumlare gick sönder. Så medan mamma, pappa och Malin åkte till Arninge för att inhandla en ny skottade jag och Carro snö och tog en massa bilder på katterna. Haha, många roliga blev det men också många fina.
Snart så ska jag plantera om några av mina blommor. Jag har också en massa skott som måste planteras i jord nu.
Puss


Bilden är tagen förra sommaren. Ge mig sommar nu!


Hemmamys

Det blev hemmamys idag istället för fest. Jag kände mest för att vara hemma nu när det är så dåligt väder och jag fryser som sjutton.
Fick med mig ett par halv-vissna rosor hem från jobbet. Sånna som inte går att sälja till kund längre. Yey! Så jag plockade bort alla rosbladen och gjorde såhär fint med dom istället:


20 februari 2010

Hallå.
Igår var jag heelt slut och orkade inte logga in och skriva något. Och det blir inga bilder från min lillasysters "kalas". Det var så många som inte ville att bilder på dem skulle ligga ute på nätet.

Ja, jobb var det idag alltså. En fruktansvärt långtråkig dag måste jag säga. Så det var skönt att få komma hem igen. Men en del roliga buketter fick jag trots allt göra.

Bland annat denna som skulle skickas med bud. Tyvärr så hade vi inte blommorna som dom hade önskat så jag fick sno ihop något liknande, och jag blev i alla fall riktigt nöjd! Dock så blir den finare när liljorna har slagit ut helt.





En bukett innehållandes 20 tulpaner, alstromeria, limonium och blåbärsris.


19 februari 2010

Good morning!
Jag vaknade för ungefär 15 minuter sen och har precis kommit ut ur duschen nu. Snart blir det lite frukost (yummy!) och sen så drar jag vidare till jobbet.
Och äntligen så är det fredag! Fasiken så skönt! Dock så ska jag jobba även i morgon, men ändå. Tänkte som vanligt mysa till det lite ikväll med film och popcorn, hehe.

Ni får ha en bra dag allesammans, så hörs vi när jag kommer hem!
Puss

Låång dag

Usch, jag är helt slutkörd! Det blev en lång dag på jobbet och min stackars rygg mår inte så bra av att jag står upp en hel dag... Men roligt var det i alla fall! Jag och Jenny hade roligt tillsammans och massor att göra. Ser fram emot imorgon.
Rebecca fyllde ju som sagt år idag, så vi hade lite gäster när jag kom hem. Det var ju tyvärr det sista jag kände för efter jobbet, men, men.
Imorgon efter jobbet tänkte jag lägga upp lite bilder från Beccas födelsedag.
Men nu - off to bed!

Puss och god natt


Dagens halsband - made by me :)


18 februari 2010

God morgon!
Just nu håller jag på och gör mig iordning inför jobbet idag. Det ska bli riktigt kul att få jobba i butiken på en vardag, och det var länge sedan jag gjorde det. Jag ska jobba även imorgon, då Hanna ska få en välförtjänt ledighet. Stackarn, hon är helt slutkörd av att ha jobbat så mycket den senaste tiden.

Idag fyller även min lillasyster Rebecca 12år! Grattis!

Vi hörs senare, puss

Huvudvärk? Nej tack!

Jag har en jäkla huvudvärk just nu, så jag tänker lägga mig och kolla på en film redan nu. Det blir perfekt för då hinner jag pimpa mina naglar! Hehe, skämt åsido så ska jag bara måla dom lite snabbt. Jag ska ju jobba imorgon och det fastnar en jäkla massa skit under naglarna när man är florist, så ett mörkt, täckande nagellack är att föredra.

Så jag säger god natt redan nu och hoppas att ni som ska vara uppe ett tag får en fortsatt trevlig kväll!
Puss


Boktips - Talismanen

Stephen King, skräckens mästare, är författare till boken Talismanen som jag vill tipsa er om denna vecka. Det som utmärker Stephen Kings böcker är att de ofta handlar om vanliga människor som råkar ut för något otäckt, och böckerna följer inte "traditionella" ramar.
Talismanen har egentligen två författare: Stephen King och Peter Straub, men det är mest King som har fått äran för boken eftersom han är välkänd. Denna bok publicerades 1984
På ett ödsligt badhotell vid Atlantkusten befinner sig den tolvårige Jack Sawyer tillsammans med sin döende mor Lily. De belägras av den avlidne faderns kompanjon, den girige och ondskefulle Morgan Sloat, som vill att Lily ska skriva över det gemensamma företagets alla tillgångar på honom. Situationen är förtvivlad.
Men på ett övergivet nöjesfält träffar Jack den gamle negern "Speedy" Parker som ger honom Uppdraget. Genom att ta sig till det Svarta Hotellet på Kaliforniakusten och där hämta den magiska Talismanen kan han rädda modern. Samtidigt kan han också rädda moderns dubbelgångare i Territorierna, den gåtfulla parallellvärld med medeltida förtecken där hon är den sjuka drottningen Laura de Loessian. Speedy lär Jack hur han ska kunna ta sig över till Territorierna med hjälp av en magisk dryck.
Jack ger sig ut på vägarna och färdas ömsevis i denna världen, ömsevis i Territorierna, för att kunna slingra sig förbi alla fällor som Morgan Sloat gillrar för honom. Det är en veritabel odyssé genom det moderna Amerikas alla fasor han företar, samtidigt som han uppträder som en vandrande riddare i sin kamp mot alla de varulvar och andra monster som Sloats dubbelgångare i parallellvärlden, Lord Morgan av Orris, och dennes vapendragare, den ohygglige Osmond, släpper lös över honom. Slutligen ställs han inför de skräckinjagande Väktarriddarna som vaktar Talismanen på den Svarta Hotellet.

(Jag måste bara påpeka att detta är en ganska tjock bok! Den är 798 sidor lång, så det är lite att ta sig igenom. Men bra är den!)

Stephen Kings hemsida: http://www.stephenking.com

Armband

Detta är det senaste smycket jag har tillverkat. Det är gjort av:
- 2 stycken olika läderremmar, en flätad och en slät.
- en silvrig kedja
- lila organzaband
- 3st silvriga, facetterade pärlor
- 2 stycken berlocker


17 februari 2010



God morgon!
Jag har sovit som en sten i natt. Det var lite svårt att somna innan klockan 12 som sagt, men desto lättare var det att gå upp i morse. Jag ska nog fortsätta med att gå till sängs lite tidigare än vad jag brukar. Det var såå skönt!

Tyvärr så är stämningen ganska låg hemma hos oss för tillfället. Det har hänt lite tråkiga saker som involverar min minsta lillasyster Rebecca. Jag säger då det - får jag tag i den här jävla tjejen då kan jag inte svara för vad jag kommer att säga till henne. Fy fan vilka jävla skitungar det finns! Jag blir så arg och jag hoppas att hon får vad hon förtjänar för det här!

O'boy + en bra bok = kärlek

Åh, vad trött jag är. Jag tänker faktiskt krypa ner i min varma, gosiga säng med en kopp varm O'boy och läsa en bra bok. Haha, det är mycket ovanligt att jag går och lägger mig såhär tidigt, jag är ju lite av en "nattuggla".
Men ibland så är det skönt att bryta sina gamla vanor, att testa något nytt. Så vi får se hur det går för mig. Jag brukar sällan kunna somna innan klockan 12, men vem vet - ikväll kanske det funkar?

Sweet dreams

Scrapbook, sidan 3

Såhär blev då sidan 3 i min allra första scrapbook:



Det svåra valet?

Nu tänkte jag sätta mig ner och jobba lite på min scrapbook. Men då blir det genast problem direkt, haha. Ska försöka få ihop en färdig sida ikväll, men jag får se hur det går med inspirationen.
Hm...vilken ska jag välja?


Städa köket


Då har man varit lite duktig och städat köket. Jag har torkat av alla köksskåp, torkat kakel, bänkar osv.
Lite skillnad blev det! Det blir skitigt så snabbt när man har en massa djur, så då behövs det städas lite oftare än vad många andra behöver i sina hem.


16 februari 2010

God morgon!
Jag sitter och lyssnar på fåglarna som kvittrar i trädet utanför mitt fönster. Det påminner mig om våren.

Jösses säger jag bara! Jag gjorde en hårinpackning igår någon timme innan jag skulle sova. Jag har naturligt lockigt hår, som brukar vara lite lockigare när jag precis vaknat. Men imorse när jag vaknade - jäklar vad lockigt det var! Måste vara hårinpackningen som har orsakat det, haha.

Just det, igår kunde jag inte logga in på blogg.se av någon anledning. Jag upplever det som att det är mest krångel på kvällarna. Inte roligt...

Nu ska jag bädda sängen och ta itu med tvätten.
Puss


Mitt lockiga (och oborstade) hår!


Gosar med Naoki

Min lilla Naoki är inne en stund så att jag kan gosa med honom. Kloklippning + borstning blev det också, och han är lika duktig som vanligt! Naoki är den allra sötaste kaninen jag någonsin haft och jag är så glad att han blev frisk igen. Han var snorig och rosslade lite när han andades för någon vecka sedan, men han är stark den lilla rackaren och lyckades bli frisk igen.




Naoki är en chincillafärgad hermelin på snart 4år. Han är världens snällaste att hantera
och jag har nog aldrig träffat på en så kelig kanin som honom!


15 februari 2010

Hallå!
Jag lyckades försova mig idag så det blev ingen träning idag. Istället så ska jag och mamma åka iväg en sväng till Väsby centrum och kolla runt lite. Det ska bli skoj. Tänkte att jag skulle hitta något fint inne på H&M, eftersom jag har klubbonus där - 20% på valfri vara.
Vi hörs senare!


Otroligt trött just nu...


"Every day I get a little bit closer to you"


Oj, oj. Nu måste jag verkligen sova! Ögonen håller på att trilla ihop, vilket egentligen är ganska ologiskt. Jag sov nämligen till kl 12, så rimligtvis borde jag vara rätt så pigg just nu. Eller? Men hur som helst så blir det sovdags. Imorgon så ska jag antagligen ner till gymmet en sväng på morgonen. Det ska bli så skönt!

Puss och god natt!

Halsband - studenten 3/6 2009

En bild på mitt halsband jag gjorde till min studentdag. Det är gjort av en svart, oxiderad Mor-och barnkedja och silvriga hjärtberlocker. 
Den är ju väldigt enkel, men jag tyckte att det passade bra till studenten. Dock så vet jag inte om jag hade valt att sätta berlockerna på samma sätt om jag hade gjort den nu. Men så blir det när man hela tiden utvecklas och blir bättre! 


Vad tycker ni?


Boktips - Räcker det om jag älskar dig?

Efter som det är alla hjärtans dag idag så tänkte jag tipsa er om den bok som handlar om just kärlek. Räcker det om jag älskar dig? är en ungdomsroman skriven av Katarina Von Bredow. Det är en bok om kärlekens irrvägar och om att finna sig själv.
En grymt bra bok som ni definitivt måste läsa! Katarina Von Bredow fångar en redan från första sidan!

19-åriga Fanny är mitt uppe i sin första "riktiga" relation. Hon bor ännu hemma hos sin mamma, men hennes pojkvän Johan har en egen lägenhet, en etta. Fanny sover ofta över hos honom, de har de bra, allt är perfekt. Men en dag märker hon att det är något som inte stämmer. Hon vill så gärna tro att de ska leva lyckliga i alla sina dagar - precis som man drömmer om - men hur ser verkligheten ut? Fanny slits mellan pojkvännens lögner och sin mammas problem.

När den snygge SO-läraren Finn erbjuder henne sitt stöd ställs allt på sin spets.

Alla hjärtans dag!

Glad alla hjärtans dag allesammans! Hoppas att ni har haft en mysig dag hitills.

Här kommer lite bilder från idag:




Malin, Carro och Becca fick varsin rosa ros av mig

Mamma gjorde fina bordsplaceringskort speciellt till idag

Jag fick en jättefin silverring i "alla hjärtans dag-present"


Nattuggla

Japp, mitt i natten är det. Det är då jag tänker som bäst, men också då jag känner mig mest ensam. Men hey, nu ska man ju vara positiv - det är ju alla hjärtans dag. Mm hurra! Eller inte...

Jag kommer att spendera min alla hjärtans dag hemma med familjen. Och förmodligen framför tvn, haha. Ja, jag är helt frisk, men det är verkligen såå roligt att killen jag är kär i sitter inlåst uppe i Umeå och vi har ingen som helst kontakt just nu... Jag hatar det.

Nej, nej, nu ska jag inte vara bitter. Det finns säkert en bra anledning till varför allt händer, men jag önskar bara att jag visste vilken den anledningen var - nu.

God natt


13 februari 2010

Oj, oj! God morgon!
Jag lyckades visst komma upp rätt tidigt idag trots att det blev ganska sent igår. Nej, ingen fest blev det. Det skulle tydligen inte komma så mycket folk, så då skippade jag och syrran det. Istället blev det monopol-kväll med hela familjen. Länge sedan man spelade monopol, men kul var det!

Frukostdags!
Puss

Monopol kväll med familjen


Vampire Diaries

Igår hade ju Vampire Diaries premiär på TV6, men på grund av att jag var på bio så missade jag den på tv. Då är det väl en jäkla tur att det finns TV6 Play! Så jag såg seriens premiär och det var ju inte helt fel av TV6 att öppna upp med ett dubbelavsnitt!
Jag gillade serien faktiskt, men visst var det liiite "Twilight-vibbar" över det hela. Men böckerna som Vampire Diaries är baserad på skrevs låångt innan Twilight-serien ens var påtänkt. Så hur var det nu, är Twilight baserad på denna eller tvärtom?

Oavsett hur det ligger till så gillade jag serien och kommer att fortsätta att se den varje vecka.

Vinterbilder

Här är några härliga vinterbilder som jag tog igår. Jag är ju ingen expert på att fota, men jag tycker att det är så roligt! Denna gången använde jag mammas systemkamera, en Nikon D40 har jag för mig att det är.

Istapp i solskenet
Härlig vinterbild på TjaboHärlig vinterbild på Tjabo
Update: bilderna är redigerade i Photoshop Elements 6.0

12 februari 2010

God morgon!
Hoppas att ni har sovit gott. Själv har jag sovit dåligt i natt och drömt konstiga drömmar. Men jag kom upp i tid i alla fall, haha.
Idag så händer det inte speciellt mycket på dagen, men eventuellt så ska jag på fest ikväll. Jösses, det var ett bra tag sedan jag festade. Men fest varje helg är inte något för mig, det finns faktiskt bättre och roligare saker man kan göra ibland.

Nu ska jag ta och klä på mig och sedan ska jag pyssla om mina små kaniner.
Puss

Wolfman

Jag hade faktiskt sett fram emot att få se den här filmen, men snacka om att jag blev besviken! Den var riktigt dålig och jag skulle absolut inte rekommendera er att se den. Såvida ni inte är intresserade av att se en hårig snubbe med vassa tänder, stora fötter och långa naglar. Just det - han dödar för nöjes skull, något som inga rovdjur gör. Handlingen var tråkig och seg. Visst, jag hoppade till ett par gånger när jag blev överraskad, men mer spännande än så var den inte! Redan från början så visste jag vem den okända "varulven" i filmen var och jag hade självklart rätt, och det var inte kul att det var så löjligt lätt att lista ut det... 
Så, nej den var definitivt inte värd pengarna. Men det var kul att få göra något ensam med pappa för en gångs skull.

 


Bio med pappa

Nu ska jag och pappa iväg på bio i Kista centrum och se Wolfman!
Vi hörs senare, puss


Hemma från veterinärbesöket


Nu har vi precis kommit tillbaka från veterinären och det verkar som att Tjabo har en urinvägsinfektion! Det är inte helt fastställt förrän vi har lämnat in urinprov imorgon, men det är med största sannorlikhet det som besvärar honom.
Det gick faktiskt hyffsat bra hos veterinären. Han pep hela tiden och stressfällde "lite" hår. Men det gick bättre än vad jag hade trott i alla fall. Massa godis fick han och nu har han precis fått ett stort fint grisöra att knapra på. Duktig hund!

11 februari 2010


Nej, usch vad tråkigt. Jag vill bara gå och lägga mig under mitt sköna täcke och somna om!
Vår "lilla" Tjabo måste åka in till veterinären idag... Återigen så är det problem med hans kissblåsa. Förut så kissade han hela tiden, överallt. Men nu så vill han kissa hela tiden, men det kommer inget! Mamma har varit uppe sedan kl 6-7 imorse och Tjabo har konstant velat gå ut fram till nu. Och nu ligger stackaren på soffan och sover tungt.

Vi ska vara hos veterinären kl 11.45 och det kommer inte att bli kul. Tjabo hatar nämligen att vara där, vilket innebär att vi kommer få släpa (haha lycka till!) in honom och han kommer att föra ett fasligt liv där inne.
Snutte!

Vi hörs när vi kommer hem igen.
Puss







                                                                      Tjabo i somras, bara en liten bebis!


Sovdags

Nu så allesammans, ska lilla jag hoppa i säng! Jag ska försöka ta mig upp i tid imorgon och det kanske blir lite lättare om jag går och lägger mig tidigare. Man kan ju alltid hoppas i alla fall.
Morgondagen ser ut att bli händelserik (hurra, första gången på länge) och jag ser verkligen fram emot det. Måste komma ihåg att posta brevet till Simon så att han hinner få det till helgen. Det är till alla hjärtans dag, ni vet.

Puss och god natt!


Jag och Simon i somras på midsommarafton


Kaninpokaler

Idag när jag städade så dammade jag av mammas gamla kaninpokaler. Förr så hade vi utställningskaniner och då brukade vi åka på en del utställningar, mest på skoj. Vi tävlade inte regelbundet eller avlade fram massa kaniner (i mina ögon så blir det faktiskt massproduktion hos vissa uppfödare), utan det var en kul grej helt enkelt.
Jag saknar det faktiskt. Det var riktigt roligt att få åka iväg och träffa andra männsikor som hade samma intresse och att få visa upp sina kaniner. Men som sagt, det är svårt att ta sig uppåt när det redan finns så många duktiga människor.


Mammas pokaler. Både Bäst I Ras, vinnarpokaler och hederspris.
Update: tavlorna under hyllan - det är mammas priser från råttutställningar (!)

Dessa två är mina. Det var min kanin Timotej som plockade hem dom till mig.
Kolla datumet! 25/11-2000! Då var jag 10år gammal, hehe


- Problem -

Det verkar som att det är lite problem med min blogg. Min kompis kunde tydligen inte kommentera ett inlägg. Jag vet dock inte om det är samma problem för alla? Om det skulle vara så att du inte kan kommentera inlägg på min blogg så skulle jag vara väldigt tacksam om du kunde skicka ett mail till: [email protected]

Smallville

Jag kollade precis på dagens avsnitt av Smallville på TV6 och fy vad sorgligt det var! Jag kan ju erkänna att en liten tår trillade ner när jag såg slutet...
Clark och Kara jagar Braniac när han beslutar sig för att använda sig av Lana för att komma åt Clark och Kara. Han "justerar" Lanas nervsystem så att hon inte kan kontrollera sin kropp men är medventen om allt som händer och han styr hennes kropp för att nå fram till Clark.
Vill du se hela avsnittet så kolla på TV6 imorgon kl 10!
Klippet nedan visar slutet på avsnittet. Låten är så underbar.


Låten: Vast - One More Day


Solsken

Fasiken vilket fint väder det är ute! Jag ska försöka övertala min mamma att vi ska gå en promenad med hundarna runt sjön. Det vore så härligt just nu när solen äntligen tittar fram igen.



10 februari 2010


God morgon!
Jag har nyligen ätit frukost, hehe. Lite i senaste laget för en frukost, men jag har blivit så bra på att sova länge nuförtiden och det är ju ingen bra vana. Mamma blir inte speciellt glad när jag sover bort hela förmiddagen, men jag kan inte hjälpa det. Hur många väckarklockor jag än ställer så stänger jag av dom om och om igen! Jag vet inte vad jag ska ta mig till...
På helgerna när jag ska iväg och jobba, då kommer jag minsann upp i tid. Men på vardagar - never.
Någon som har något bra tips på hur jag kan lyckas komma upp i tid på morgonen?

Nu ska jag klä på mig och sedan blir det städning, jippie!

Puss



Dagens frukost - jordgubbsfil med cornflakes och ett glas mjölk


Bloggdesign är tröttsamt...

Fy fasiken vad trött jag är nu. Jag har suttit framför datan sedan klockan 21.30 och fixat med design och header. Det är inte kul eller lätt att få det precis som jag vill, men jag gör mitt bästa. Jag kan ju inte direkt påstå att jag är bra på det där med koder, men jäklar vad det känns skönt när man får till det! Då är det faktiskt värt alla timmar framför datan.
Och nu känns det i alla fall som att jag börjar närma mig ett slutresultat...!
Men nu är det dags att sova, äntligen...



Morriz och Vezzlan sussar så sött, haha


Ny header!

Äntligen, äntligen och äntligen! Jag har gjort om den minst 5 gånger, men nu är den äntligen klar. Den är väldigt enkel, men "less is more" heter det ju, hehe.

                              Så vad tycker ni?


9 februari 2010

Hallå allesammans! Nu har jag suttit framför datan ett tag och gjort lite småändringar på bloggen. Du lär förmodligen inte märka någon skillnad än, men det är pågång! Jag tänkte också ta mig i kragen och sätta mig och pyssla ihop en ny och forhoppningsvis snyggare header ikväll. Jag är så trött på den jag har nu så det är faktiskt dags att göra en lite roligare!

Puss


Seger!

Fasiken, nu är jag stolt över mig själv! Jag har allitid varit så dålig på att blogga. Mina andra bloggar blev sällan uppdaterade, men nu jäklar så har jag verkligen skärpt till mig. Igår gjorde jag mitt 100:ade inlägg och jag har bloggat sedan den 20 december. Ett nytt rekord är satt och seger till mig! Wihoo :) 


8 februari 2010

      

Ni har väl inte missat att den nya serien V a m p i r e  D i a r i e s har premiär på TV6 klockan 20.00 på torsdag?


Det är Elenas första dag tillbaka på Mystic Falls High School sedan hennes föräldrars tragiska död. Tillsammans med sin moster Jenna, gör Elena sitt bästa för att ta hand om hennes yngre bror Jeremy. Hennes första dag i skolan är precis så jobbig som hon förväntat sig, men en positiv överraskning väntar henne, det har börjat en ny kille på skolan som heter Stefan och han är garanterat inte som alla andra...
Klicka h ä r för att läsa mer  

Serien har fått positiv respons i USA och det verkar som att de flesta som sett den bara har bra saker att säga. Och gissa vem som kommer att sitta klistrad framför tvn varje torsdag framöver? Hehe.


Mörkrädd

Fy, vad jag hatar det! Att vara mörkrädd alltså. Jag har varit mörkrädd så länge jag kan minnas, men jag vet inte vad som har orsakat det. Kul är det i alla fall inte. Jag kan inte ens gå till mitt badrum utan att behöva tända lampan utanför mitt rum. Jag avskyr att inte kunna se ordentligt. Lite paranoid är jag antagligen också, haha. Lite för många skräckfilmer för min del. Det sjuka är att jag inte är rädd när jag ser filmerna, det är efter filmen som rädslan sätter in...när det är mörkt.
Jag kan vara sådär löjligt rädd när jag är ensam, till exempel så kan jag få panik när jag ska gå upp för trappan till min "våning" - tänk om någon står under trappan och griper tag i min fot när jag är påväg upp? Jag springer så fort jag kan...

Är du mörkrädd?

Nu ska jag dock inte tänka på att jag är mörkrädd, för nu är det sovdags för min del.
Puss och sov gott

 


The Perishers



The Perishers är en indierockgrupp från Umeå som bildades 1997. Bandet består av Ola Klüft på sång/gitarr, Pehr Åström på bas, Thomas Hedlund på trummor och Martin Gustafsson på sång/klaviatur.
Bandets musik beskrivs som lågmäld, melodibaserad pop, där sångaren Ola Klüfts stämma står i centrum.


Sommarplantering?

Efter jobbet, där jag för övrigt hade det relativt lugnt, så bestämde jag mig för att göra en liten plantering av mina nyinköpta blommor. Det blev lite somrigt men fint ändå.


Bara väldigt enkelt kan vara fint ibland också. Eller hur?
Murgröna och campanula.


7 februari 2010

God morgon!
Jag är på jobbet just nu och har alldeles nyss öppnat. Det blev lite sent igår så jag är trött idag och jag hoppas att det blir lugnt och skönt idag. På dagens to-do-list är det vattning av alla blommor och städning av butiken. Och tro mig, det kommer att ta ett bra tag!
Så medan jag jobbar som en galning så hoppas jag att ni får en stillsam och härlig söndag.
Puss

Att gå hem från jobbet är inte kul...

Åååh, nu har jag så ont i fötterna! Det är jobbigare än man tror att promenera på vintern, underlaget är lite ostabilt när det är snö... Men hem kom jag i alla fall! Den sista biten fick jag dock gå i knädjup snö så jag flåsade som en jag vet inte vad när jag kom innanför dörren, hehe.

Snart ska vi påbörja middagen (mums!) och om jag inte minns fel så blir det hamburgare och pommes. Smaskigt.


6 februari 2010

God morgon allesammans! Jag håller på att fixa iordning mig just nu. Ska ju iväg och jobba snart. Ser verkligen inte fram emot det... Det är ju så lite att göra i butiken nu förtiden så det blir bara långtråkigt.
Efter jobbet så har jag tänkt att jag ska vara lite duktig och hem. 6km! Och den sista biten blir på en bilväg. Men det ska nog gå bra :) 
Nu är det dags för lite frukost, så vi får höras sen.

Puss


5 februari 2010

Jag har ett bra tips till er som har svårt att somna ibland på kvällarna för att tusen tankar virvlar runt i skallen. Skriv ner dina tankar! Det behöver inte vara som en dagbok, utan ta bara närmsta papper och skriv tills du inte längre vet vad du ska skriva. Sen är det bara att kasta pappret - om du vill. Jag sover mycket bättre om jag får skriva ner mina röriga tankar ibland. Vissa saker kan man helt enkelt inte sluta tänka på och då kan det fungera om man gör såhär. Prova!


Filmgalen?

Jag har tänkt på en sak: jag tittar väldigt mycket på film nu förtiden. Nästan varje kväll faktiskt. Men det är ju ett så skönt sätt att varva ner och avsluta dagen med! Tycker ni inte det? Jag somnar i alla fall otroligt snabbt efter en film. Det gäller ju då att man inte börjar kolla på filmen för sent, för antingen så orkar man inte se hela filmen eller så blir man piggare när filmen är slut.
Eller så är det bara jag som är lite special, haha.

Så nu blir det till att krypa ner i sängen och kolla på en film. Ikväll blir det en gammal favorit - Pearl Harbor.

Sov gott alla!


Myspys med Mitsukai

Nu skuttar min söta lilla Mitsukai, även kallad "Mitsu" till vardags, runt i min säng som en liten galning! Haha, min gulleplutt. Förra vintern när han bara var en liten bebis så bodde han inomhus och då skuttade han också runt i min säng. Det förde tillbaka en hel del roliga minnen. Åh, min knasiga kanin!


För er som undrar så är "Mitsukai" det japanska ordet för ängel.

Såhär liten och underbart söt var Mitsu förra vintern.

Visst är han underbar?

Sommarlängtan


Ted Gärdestad - Sommarlängtan. (Denna låt kan jag spela på gitarr!)


Jag förstår inte hur jag kan vara så himla trött redan! Jag har ju i princip inte gjort något alls idag, eller i alla fall inget som jag inte brukar göra.
Kanske är det vädret? Hur mycket jag än älskar vintern, så börjar jag längta efter solen. Och sommarens grönska! Är man florist så är man, helt enkelt. Det enda som jag egentligen avskyr med sommaren är alla insekter. Myggor, fästingar...så vidriga! Men allt det fina med sommaren väger upp för allt det.
Så nu vill jag bara ha sommar någon gång!

Med sommaren i tankarna så säger jag god natt och jag hoppas att ni sover gott allesammans.
Puss


Egon

Har jag berättat för er att min familj har en papegoja? En 5årig Grå Jako som heter Egon. Det är lite komiskt egentligen - Egon är en hona. Det fick vi veta efter ett DNA-test, men hon fick då behålla sitt namn, haha.

Ni ska bara veta vilket jäkla liv det blir när hon sätter igång! "Becca, jag går med vovvarna! Tjabo, Chiva kom!". Hon kan så många ord och hela meningar. För att inte tala om ljud, hundra olika ljud! Hahaha.


3 februari 2010

God morgon! Eller snarare förmiddag, hehe. Jag har dock varit uppe ett tag nu och fixat lite hemma. Jag är heelt slut efter pilatesträningen igår! Mina stackars magmuskler värker som satan, men då vet man ju i alla fall att det ger resultat.
Nu ska jag fortsätta med städningen och näst på tur står dammsugning och tvätten. Jippie...


Vezzlan ligger på soffan och latar sig...

New


3-pack trosor från H&M, 20kr på rea
Hello Kitty necessär från H&M, 15kr på rea
Nivea Clear-up strips köpta på H&M för 39,50kr
Kicks Mud Mask 20kr
Doftljus 9st, White Jasmine, från Lagerhaus 19kr/st


Ringar från Ur & Penn, 29,50kr


Armband och örhängen från Ur & Penn, 24kr och 19.50kr

Jag kan ju tipsa om att det verkligen är jätterea på Ur & Penn!
I stort sätt allt var det rea på i butiken på Drottninggatan. 


Shopping i stan

Idag blev det en shoppingrunda i stan med Mickan och Jeppa, som jag inte har träffat på länge. Det var så kul att äntligen få träffas igen och vi fick uppdatera varandra med det som har hänt sedan vi sågs sist.
Vi var runt lite överallt och kollade efter kläder, smycken m.m.
Mycket skratt blir det som vanligt när vi tre umgås, det är oundvikligt, haha. Jag hoppas att jag får träffa båda två snart igen, för jag vet ärligt talat inte hur jag har kunnat klara mig utan dom så länge!


Jeppa inne på Topshop

Mickan, lika söt som alltid







Hattprovning x2

Lunch inne på Sandys (ursäkta den suddiga bilden)

Mickan provar söta skor inne på H&M

Och "som grädde på moset", som Mickan beskrev det, lite glass att avsluta shoppingrundan med!

Update: Det var Jeppa som drog dagens "avslutar-citat". Hehe, tack Jeppa för påminnelsen!


Knasbollar

Sådär, nu var jag klar med all min tvätt! Allt är struket och klart och jag har laddat en till maskin med kläder. Mycket bra!

Nu sitter jag och planerar min morgondag över en kopp med varm O'boy. Först på morgonen ska jag träffa Mickan och Jeppa i stan. Det ska bli så kul! Jag har inte träffat dom på evigheter så vi kommer antagligen att ha massor att ta igen.
Jag är jättesugen på att gå på bio, men vi får se om jag lyckas få med dom på det, haha. Tyvärr så blir det nog inte så mycket shoppande i övrigt för min del. Det blir lite tajt med pengar denna månad och då känns det ganska onödigt att spendera allt i början på månaden. Men man kan faktiskt ha kul ändå och det vet jag att jag kommer att få när jag umgås med knasbollarna!


Jag, Jeppa och Mickan på vår studentdag 3/6 2009


Åland - dagskryssning 30/1 2010

Här kommer lite bilder från kryssningen i helgen.


Kusin Micha, Becca, pappa och mamma vid lunchen.

Jag, Carro och Malin vid lunchen.

Mammas efterrätt(er)

Yes, det är mina föräldrar det
.

Carro och Malin ute och röker, aja baja!

Becca och Micha spelar "Airhockey"

En gammal tradition - kortspel

Sen var det viss några som blev lite trötta, haha!

Jag masserar mammas hårbotten och ni ser ju hur otroligt engagerad jag är!
 
Och sedan bar det av hem igen...


1 februari 2010

God morgon!
Jag har nyligen kommit hem från gymmet och visst känns det skönt när man klarar det man har bestämt sig för att klara. Jag pushade lite extra idag, lite mer än vad jag trodde jag skulle orka. Och nu känns det riktigt bra! Jag vet att jag hade klarat mer, men det är ju en dag imorgon också.

Nu ska jag ställa mig i duschen och värma mina trötta muskler. Och sen ska jag iväg på några ärenden innan det är dags att återvända hem och ta itu med all min tvätt som ligger i en stor hög och väntar på mig.


Härligt med vinter, eller hur?