Sunset


Bild från promenaden med hundarna på flygfältet häromdagen. DC 3:an till vänster i bilden (syns nästan inte).

Nu är det dags för lilla mig att sova! Måste vara pigg imorgon för då blir en del trädgårdspyssel och så ska jag hinna iväg till gymmet innan middagen ;)

Puss och god natt!

27 april 2010

Hallå! :)
Idag har varit en lugn och skön dag. Jag har pysslat om mina små, små plantor som nu har börjat växa. Smultronen växer himla långsamt tyvärr, men doftklinten är desto snabbare!
För någon dag sedan blev jag också klar med min vägg. Jag målade ju äntligen min blivande "fotovägg" i en härlig lila nyans som också finns på en del detaljer och saker i mitt rum. Det blev så jäkla fint! Nu letar jag bara efter snygga wall deco mönster som jag ska sätta på väggen innan det är dags att sätta upp foton och sånt ;)

Puss

Promenad och bus på flygfältet



Påväg ner igen.

Lite hoppning.

Det blev tyvärr inte så många bilder, och dom få som jag tog blev inte särskilt bra... Det var helt enkelt ingen bra "fotodag" idag, hehe. Tjabo for runt som en tok så han var omöjlig att fota, så det blev Chiva som fick vara "offer" den här gången ;)


24 april 2010

Hallå!
Nu ska hela familjen iväg på en promenad med hundarna. Dom ska få springa lösa och busa nere på flyfältet en stund och när jag kommer hem så laddar jag upp lite bilder från det ;)
Puss


Cinderella Man...

...är en av mina absoluta favoritfilmer, som självklart min favoritskådespelare Russel Crowe är med i.
Filmen är baserad på en sann historia och är inspirerad av boxaren James J. Braddocks liv. "Cinderella Man är den fantastiska, sanna historien om en avdankad och utblottad proffsboxare, som får en ny chans att erövra världsmästartiteln i tungvikt - och som med sin okuvliga viljestyrka väcker en hel nations sympati och hopp!"

Om ni inte har sett Cinderella Man så måste ni verkligen se den! Så jäkla sorglig och bra film!
En av dom sorgligaste scenerna i hela filmen är när Braddock tvingas gå till Madison Spuare Garden, där han tidigare höll till i sina glansdagar som boxare, och tigga pengar för att kunna betala elräkningen.
Russel Crowe är helt fantastisk i den scenen...och i hela filmen för den delen!
Jag bölar som en tok varje gång jag ser den här filmen, hehe ;)


Kul...

Det första jag såg när jag kom ner till centrum i morse var att det är marknad! Dom jävlarna ställer alltid sina saker så nära butiken och då blir det trångt för folk att komma förbi när jag ställer ut våra uteblommor utanför butiken. Grr... Och antingen så blir det jättemycket kunder eller så blir det nästan inga alls på grund av marknaden!
Suck...!


17 april 2010

God morgon!
Om typ 30 minuter ska jag sticka iväg till jobbet. Men innan dess så ska jag proppa i mig lite frukost ;)
Vi hörs senare!























Bilden togs igår, innan jag plattade håret ;)

...


Bilden togs igår när jag var på morgonpromenad med Tjabo.

Nu sitter jag framför TV:n och kollar på Vampire Diaries! Det är så rackarns spännande och jag vill att reklamen ska ta slut nu, nu, NU! ;D
Jag skulle vara duktig och gå min vanliga kvällspromenad innan Vampire Diaries, men jag hann knappt komma ner till åkern innan jag stötte på en älg! Då var det bara att vända och gå hem, haha.


15 april 2010

God morgon sunshines!
Jag har sovit som en sten i natt, vilket var otroligt skönt.
Igår blev det lite pysslande med kaninerna. Dom fick flytta till sina "sommarburar" och blev jätteglada! Men vilken kanin skulle inte bli glad av en stor tvåvånings bur? ;)


Två våningsplan att röra sig på. Lyx för en kanin!

12 april 2010

Hallå!
Ännu en solig dag att se fram emot! Idag tänkte jag pyssla lite ute i trädgården. Det är mycket som måste förberedas innan sommaren.
Trött som satan är jag och stel efter gårdagens pass på gymmet. Men det är bara att sätta lite fart ;)
Fast det vore skönt att få sova lite till...

Vezzlan som sover som en...mupp? Haha!

11 april 2010

Åh, nu är jag tillbaka från jobbet och en runda på gymmet. Skönt! Fast någon vila blir det inte. Här ska städas och fixas. Jag är så sugen på att vårfixa i mitt rum, så jag tänkte påbörja vårstädningen redan nu!


Tulpanbuketter

En av tulpanbuketterna, gjord av mig. Härligt vårig!

Jättefin färg på Hortensiorna.


"You're the only one who knows, you slow it down."


Dags för lite onyttigheter och en bra film!


Våren

Nu är det lite pyssel på gång här hos mig. Jag känner för att göra mitt fönster, men också mitt rum, lite mer "vårigt". Så nu sitter jag och tittar i lite olika tidningar för lite inspiration. En liten sak har hitills blivit klar, hehe.
Så snart är det dags för den årliga vårstädningen av mitt rum!

Dekorerade en av mina vita minikrukor. Resultatet blev ganska bra faktiskt. I krukan är en liten annemon planterad (ser ut som blåsippor, typ). Lite halvtaskig bild, tyvärr. Krukan är mycket finare än vad bilden visar!
 
Jag använde:
- svart spets (något stretchigt)
- en bit knallrosa sidenband
- en liten lila fjäril i siden

 Allt limmades direkt på krukan!


10 april 2010

God morgon!
Jag sitter på jobbet just nu och pillar lite navelludd. Nah, just kidding! ;)
Men jag har rätt tråkigt i alla fall. 1 kund hitills och jag är klar med allt som kan göras klart i butiken just nu. Så jag vet inte vad jag ska göra just nu...

Lite sol just nu vore inte helt fel!

8 april 2010

Igår tog jag mig äntligen i kragen och mailade STC om en miss på deras hemsida, gällande min häst. I morse fick jag svar från dom och nu har jag skickat alla uppgifter. Det står nämligen inte på deras hemsida att min häst är död. Så jag tyckte att jag borde höra av mig till dom och informera dom om detta. Hennes tidigare ägare, tränare och skötare på travstallen borde ju få veta att hon faktiskt är död. Jag vet att skötarna speciellt var väldigt måna om att hon skulle komma till ett bra ställe och rätt ska vara rätt.
Nu är det bara att vänta, men snart så. Det känns bra att göra det här, med samtidigt lite ledsamt. Som om det är ännu ett bevis på att hon inte finns kvar här längre.

Såhär ser sidan alltså ut nu. Men snart är uppgifterna äntligen korrekta!
Min mamma står som ägare till Bella, då jag bara var 14år när jag fick henne :)
www.travsport.se


Hard-Hearted Hannah & Never Let Me Go

Nu har jag precis kollat klart på de två True Blood avsnitten som jag har missat. Det är så himla bra att man kan kolla på svtplay.se om man har missat något avsnitt!
Men nu off to bed!
Natti natti

Gröna fingrar?

Vår, snälla, ge mig vår!

Förra veckan sådde jag smultron (!) och nu kan man se lite grönt som börjar växa! Yey, vad jag är bra. Så idag sådde jag en andra omgång med smultron, massor ska det vara, och även doftklint.
Min såjord tog dock slut så jag måste åka och köpa mer. Det är lite mer som ska förodlas innan sommaren ju. Till exempel så har jag planer på att så vanlig blåklint, karamellilja, luktärt och rosenskära.


Karamellilja - otroligt vacker blomma! Tänk er den i trädgården... Härligt!
Bilden är lånad från Impecta.se


7 april 2010

God morgon!
Idag känns mina stackars ben bättre (hitills), så jag hoppas verkligen att mamma trodde fel! Benhinneinflammation tar jättelång tid att återhämta sig ifrån så jag är bara glad om det visar sig att jag inte har det.

Bort med allt påskpynt är det allra första jag ska göra today, och sedan blir det väl den dagliga städningen (dammsuga och skura).


Jag älskar björkar! Dom är så himla vackra.

6 april 2010

Hellu!
Jag sov rätt länge idag, hehe. Och man blir ju på så himla bra humör när solen skiner utanför fönstret!
Fast jätteglad är jag inte, för jag har fått veta vad jag har... Jag har ju haft ont på framsidan av smalbenen, på båda benen, och det gör ont i varje jäkla steg jag tar. Min mor hade kollat igenom våra böcker vi har här hemma och kommit fram till att det med största säkerhet är benhinneinflammation! Man kan tydligen få det om man överanstränger sig, vilket jag antagligen har gjort när jag har tränat... Skitkul! Så det blir inget mer springande eller promenader för min del ett tag framöver. Jag får fokusera min träning på överkroppen istället nu.
Blää...! Jäkla typiskt!

Klicka här för att läsa om benhinneinflammation.

Nostalgitripp!

Okej, jag erkänner - jag sitter här och har världens nostalgitripp just nu. Sailor Moon, alltså! Det var mitt absoluta favoritprogram när jag var liten och jag kollade på det varje morgon innan jag skulle iväg till skolan. Haha! Klart att det är fruktansvärt dåligt dubbat, men det tänkte man inte på då.
Jag har kollat på typ 10 avsnitt på Youtube nu och funderar faktiskt (ja, jag är helt allvarlig) på att köpa filmerna med säsongerna. Dock så finns inte dom svenskt dubbade att få tag på verkar det som, så det blir väl engelska i så fall.

Haha, det måste väl låta skumt att en 19åring vill kolla på Sailor Moon, men anime är min grej faktiskt. Och när Sailor Moon dessutom är ett kärt barndomsminne så varför inte?
Kommer ihåg alla dom gånger jag och min lillasyster lekte Sailor Moon. Oj, oj! ;)


Yey!

Wohoo! Jag var nyss inne på sf.se och kollade mitt aktuella poängsaldo (hehe, yes jag går ofta på bio). Och nu är jag äntligen Guldmedlem! På 6 månader så har jag lyckats, hehe. Det innebär att mitt Guldmedlemskort kommer hem på posten den här veckan. Hurra för mig! ;D

Snark...

Jaha, här sitter jag och har det tråkigt. Det har varit jättelite att göra i butiken idag. Jag vattnade alla blommor imorse och kollade igenom kylen. Sen så har det inte varit så mycket mer.
Jag drog precis ut en operatör rapport och såg att jag bara har haft 10 kunder hitills idag! Helt otroligt...
Men nu ska jag gå och ringa ett samtal och om ca 45 minuter så beger jag mig hem igen. 

Ha det bra i snövädret! Puss


5 april 2010

Good morning!
Jag har gjort mig klar för ännu en dag på jobbet och ska nu äta lite frukost.
Hoppas att ni får en bra dag.
Puss!


Såhär härligt väder var det igår när jag gick på promenad...men idag är det snökaos. Skitkul!

Ännu mer klirr!

Jag fick nyligen veta att Lisa som skulle jobba i blomsterbutiken imorgon är jättesjuk, så då ska jag hoppa in istället för henne imorgon. Men det blir samma tider som idag 11-15.
Skönt, då blir det lite extra klirr i kassan!

Nu tänkte jag byta mina lakan och sedan blir det myspyskväll. Tänkte sätta på någon bra film, lägga en ansiktsmask och måla mina naglar. Precis som alla söndagar, hehe.


"Out of the doubt that fills my mind, I somehow find, you and I collide."

4 april 2010

Trött, trött och trött. Men tack och lov så var det en lugn dag på jobbet. Det var inte jättemycket att göra, men inte heller så lite att det blev tråkigt. Alldeles lagom alltså :)




Tändstickor till ögonen, någon?

Hjälp vad trött jag är! Det har varit en riktigt lång dag, med mycket ätandes känns det som haha.
Jag har latat mig och bara kollat på TV och film ikväll. Och det måste jag säga, det var jätteskönt!

Men nu tänker jag faktiskt gå och lägga mig, dödstrött som jag är, så att jag är pigg imorgon när jag måste upp och jobba. Åh, nu kom jag på att jag hade bestämt mig för att träna efter jobbet. Men åååå...jaja, lika bra att få det gjort. Man mår ju så rackarns mycket bättre efteråt :)

Puss och god natt!

3 april 2010

Glad påsk allesammans!
Jag har jobbat idag och fick komma hem till en mysig sen påsklunch med familj och några från släkten. Jättehärligt! Det blev lite påskägg som vanligt och mamma hade gjort en jättegod tårta som försvann på en sisådär 10minuter, haha!
Grattis vill jag säga till min morbror som fyllde 46år idag! :)

Tänkte slänga upp bilder på min påskfönster. Dock så blev det inte som jag tänkt mig på grund av att jag var lat, hehe.
Puss!

2 april 2010

Hallå hallå!
Idag gick jag upp hyffsat tidigt och påbörjade dagens att-göra-lista. Det är en del som ska fixas inför imorgon då vi ska ha en sen påsklunch.

Våra små kissar fick vara ute för första gången iår och snacka om att dom blev glada av att sitta i solen och titta på allt omkring. Vi har en "inhängnad" uteplats, där katterna får vara på sommaren. Det är nämligen en bilväg precis där vi bor och en av våra katter (Teddie) blev påkörd, men överlevde mirakulöst nog. Men sedan dess så har våra katter fått bli innekatter. Teddie försöker dagligen att smita ut för han är den enda av dom som har varit utekatt. Resten av gänget är annars nöjda som det är :)


Vezzlan, bara någon månad gammal :)

1 april 2010

Ja, upp ur sängen kom jag faktiskt! Jag är lite stel i axlarna, armarna och lite här och var, men det var faktiskt inte så farligt.
Jag har precis ätit klart min frukost. Lyckades fastna lite framför TVn, hehe. Det var en bra film, Mannen som kunde tala med hästar, och jag insåg att jag borde verkligen köpa den. Boken har jag och den har jag läst ett antal gånger, men filmen då?  Jag får ta och kolla på CDON om dom har den :)

Dagens onyttiga frukost!