31 juli 2010

Well, well. Filmkväll med familjen är ju inte helt fel faktiskt. Men den första filmen som vi skulle se tyckte jag verkade pissdålig (Storm) så jag orkade inte ens titta klart på den, haha! Men snart ska vi sätta på Änglar och Demoner som jag har velat se ett tag nu. Det ska bli spännande och se om den är bra.

Som vanligt så sitter jag och lyssnar på musik vid datan, Spotify Open of course! Just nu är det "Friends" med Band of Skulls som är på. Mucho bra :)
Här är en kommer en "spellista" med några av dom låtar jag lyssnar mest på just nu:

Alive In Wild Paint - "Cold Spell"

Grizzly Bear - "Slow Life"

The Cure - "Inbetween Days"
The All-American Rejects - "Move Along"

Three Days Grace - "Are You Ready"

Millencolin - "Ray"

Yellowcard - "Shadows and Regrets"
Thriving Ivory - "Our December"

The Bravery - "Ours"

Hurra för mig!

Yes! Äntligen! Jag har fegat ur varje gång pappa har frågat mig tidigare, men nu så har jag övningskört för första gången! :D Dessutom så körde jag hela vägen hem ifrån centrum. Snacka om att jag är stolt över mig själv nu! Haha.
Först började jag såklart med att öva svänga, bromsa osv. på en lite större parkering (på IP) och sedan så frågade pappa om jag skulle köra en sväng runt i Ormsta bara. Visst tänkte jag och sagt och gjort. Sen så blev det ändå lite längre, jag svängde av mot Västergården/Östergården och fortsatte upp mot Nyby och körde sedan ner till golfbanan, vände där och sen så blev det ändå så att jag körde hela vägen hem!
Lite läskigt var det. Jag tyckte att det var svårt för bilen kändes så stor (pappas jeep ni vet) och jag hade ingen riktig koll på hur jag skulle placera den för att ta kurvor bra osv. Men jag fick jättemycket beröm av pappa i alla fall. Tydligen var det väldigt bra för att vara första gången ute på vägen, så jag är nöjd trots allt. Jag klarar mig visst bättre än syrran, haha. Hon kör som en galning, tar kurvorna för snabbt och ligger lite för långt till vänster i körfältet så bilarna börjar väja lite för henne till och med. Men hon är ju lite kaxigare än mig också ;)

Men nu ni så ska jag sova! Troligtvis så kommer jag att köra till jobbet imorgon också :D
God natt!


30 juli 2010

God morgon!
Nu håller jag på och gör mig iordning för en dag på jobbet. Snabbt går det också för jag är vrålhungrig! Det ska bli såå gott med frukost - yoghurt och cornflakes. Yummy! :D

Snabb-bild så här på morgonkvisten...trött!

Vart tog mitt regn vägen?

Nej, nu har det inte regnat på ett tag! Hoppas verkligen att den kommer liite mer i alla fall. Jag somnar ju så snabbt när jag hör ljudet av regn mot mitt tak. Så himla mysigt är det verkligen!
Usch...imorgon efter jobbet måste jag verkligen ta i itu med städningen. Det har börjat bli lite stökigt här uppe hos mig nu för jag orkar aldrig börja med städningen när jag kommer hem från jobbet. Men, det är bara att hugga ändå...

Så efter en lugn, men ändå krävande dag på jobbet så säger jag god natt och hoppas att ni får sova gott :)

29 juli 2010

Hallå bloggen!
Jag är verkligen dödstrött! Det råkade bli lite sent igår. Jag fick hem dom två filmerna jag beställde från CDON och jag kunde verkligen inte hålla mig, så jag kikade på en av filmerna innan jag gick och la mig igår. Inte bra! Jag lyckades försova mig och vakna 30 minuter innan bussen skulle gå och då blev det lite bråttom kan man säga, haha.


Beställde denna gång Cold Creek Manor och Tenderness från CDON.COM

Det blev bio i Täby med syrrorna...

...And now we're back! Vi bestämde oss för att nyttja mina fribiljetter till Eclipse och därmed se filmen en andra gång :P. Den var lika bra som första gången kan jag ju meddela i alla fall, inget nytt som man la särskilt mycket märke till. Ja, förutom att jag tänkte lite extra på hur mycket allihopa har utvecklat sina karaktärer och dom verkar ha blivit mer "hemmastadda" i sina rollfigurer. Härligt, härligt :)

Mamma och pappa var på väldigt bra humör när dom hämtade upp oss i Täby efter bion. Jag sa till tjejerna att vi ska nog låta dom få lite mer ensamtid, för det tror jag att dom kan behöva faktiskt. Och då kan ju vi tre hitta på något kul medans dom gör något annat.

Men nu allesammans, så ska jag ta och krypa ner i sängen. Jag är helt slutkörd och imorgon blir det jobb, jobb, jobb.
God natt!

28 juli 2010

God morgon! Det blev en liten sovmorgon idag, men jag klagar inte :)
Jag sitter och äter en mumsig frukost och läser min Stepen King bok, "Den förskräckliga apan och andra berättelser". Boken innehåller flera olika noveller som han har skrivit. Det är lite ovant att läsa en bok som är uppbyggd på det sättet, men bra är den i alla fall. Nej, nu ska jag äta klart min frukost och sedan är det dags att sätta lite fart!

Vi hörs senare, puss!

Tur?

Jag är nästan lite chockad faktiskt. Jag brukar väl aldrig ha särskilt mycket tur när det kommer till tävlingar och spel?

Men förra månaden var jag med i en tävling på SF.se där man kunde vinna biljetter till Twilight Fan Event som ägde rum den 21 juni. Och jag VANN två biljetter! What the fuck tänkte jag när biljetterna låg i brevlådan.
Jag var med i en hel del olika tävlingar förra månaden, många gällde Twilight och premiären av Eclipse. Jag var bland annat med i en tävling på Bianco Footwear där man skulle välja ut ett par skor ur deras sortiment som man tyckte passade en av karaktärerna i Twilight.
Och förra veckan dimper det ner fribiljetter till Eclipse i min brevlåda! Jag vann IGEN! :D Desutom så verkar det som att dom har råkat skicka en biljett för mycket till mig. 1 biljett gäller nämligen för 2 personer, men jag har fått 2 biljetter så det gäller för 4 personer. Lucky, lucky me! :thumbup:

Jag vet inte vad som har hänt egentligen, men jag vinner så gärna så. Syrran föreslog att jag skulle gå och köpa ett par trisslotter nu när turen för en gångs skull verkar vara på min sida. Kanske ska jag följa det rådet...?


Fix och tricks

Yes, nu har jag gjort en liten justering i min "dropdown-meny". Nu finns det en flik som heter Florist. Än så länge är det ganska tomt där, men jag ska se till att få upp lite mer roliga saker. Det blir nog några fler underkategorier där också så småning om :)
Sen så har jag också fixat snygga smilies till bloggen! Yey! ;) Duktiga lilla jag, haha.

27 juli 2010

Det blev lite jobb även idag. Det var en del begravingsdekorationer som skulle göras klara inför imorgon och Lisa, som egentligen skulle ha jobbat ensam, hade aldrig hunnit med dom plus allt annat som ska fixas i butiken. Så då ställde snälla lilla jag upp och hjälpte henne med att göra dom. Vid ca 15 var jag klar med allt och åkte hem igen.



25 juli 2010

Tänk att det kan vara så skönt att få sova ut ibland! Min snälla mormor lät mig sova till klockan 10.30 då jag vaknade av att jag var hungrig. Hehe. Sen så har jag och mormor suttit och bara pratat resten av dagen. Sen kom familjen hem igen och då var det slut på frid och fröjden... Och jag fick en liten present :) En Stephen King bok - Den förskräckliga apan (Skeleton Crew på engelska). Så nu har jag än å länge 14 Stephen King böcker, 15 om man räknar med dubletten av Talismanen. Det innebär att jag bara har runt 30 böcker kvar att köpa - sen har jag alla hans! Haha, det kommer att ta år och dagar att lyckas få ihop dem!!


Min än så länge blygsamma Stephen King-samling

24 juli 2010

R E G N ! Gud så härligt med regn! Jag har längtat efter lite regn ett tag nu och äntligen är det här, haha.
Mamma, pappa, Becca och Carro är iväg med husvagnen och har lite semester även den här helgen, så det är jag och mormor hemma bara. Vi ska glo på film senare, The Invasion med Nicole Kidman går ju på 3:an ikväll så det är perfekt!


Tog ut min piercing en snabbis för att rengöra den lite grann, därför är den frånvarande i bilden ;) Hehe

22 juli 2010 - promenad i stan

Hellu!
Rackarns vilken varm dag vi fick idag. Men, man ska ju inte klaga. Idag drog jag och Tessan in en sväng till stan för att bara knalla runt och prata. Självklart gick vi ju också in i en  hel del butiker också, men jag är så kräsen med kläder så jag lyckades inte hitta någonting trots att det var rea i nästintill alla butiker! På Ur & Penn hittade jag i alla fall ett par billiga pilotbrillor med guldbågar som fick följa med mig hem. Perfekt, då har jag både silvriga och guldiga ;)
Det var riktigt kul att få göra något annat än att bara hänga hemma. Jag orkar ju sällan hitta på något när det är såhär varmt och när jag jobbar varannan dag.
När jag har fått min lön så ska vi i alla fall dra till Grönan! Hurra!

Puss och god natt.

21 juli 2010

Hallå, hallå!
Detta måste vara den allra segaste dagen jag någonsin haft när jag har jobbat på Centrumfloristerna! Klockan är alldeles strax 16.00 och jag har haft 9 betalande kunder, och har för tillfället ett tresiffrigt belopp i kassan. Det är helt otroligt... Men, men alla dagar kan inte vara fyllda med saker som ska göras. ;)

Men hör och häpa! Jag fick precis ett telefonsamtal från en man som undrade om vi hade 20 röda rosor! Perfect! Då ska jag genast ta fram dom från bakkylen och börja förbereda tills han kommer och hämtar dom.

Vi hörs senare. Tjingeling!

Fisketur

Bilder från fisketuren vid Långsjön 2/7




19 juli 2010

Jobb, jobb, jobb. Men imorgon är jag ledig i alla fall :) Då ska jag och min morbror eventuellt åka iväg och kolla på 2 blomsterbutiker!! Jättespännande! Men det är inget bestämt än, min morbror ska ringa idag och höra, så vi ska inte ropa hej än. Men det är klart att jag hoppas ändå.


Jättesöt brudbukett som Hanna gjorde häromveckan. I buketten är det: blå delphinium, alchemilla, cremefärgade rosor, vit brudorkidé och några kvistar golan ruskus. Silverfärgad tråd i spiral sitter kors och tvärs över buketten.

17 juli 2010

Åh, vilken dag! Först jobbade jag 10-15. Resten av dagen så har jag bara slappat! Mormor har fixat allt idag och jag har bara suttit på mitt feta arsle och latat mig, haha. Jäkla skönt att få göra det för en gångs skull.
Snart ska vi ta och sätta på någon bra film och bara mysa.
Hoppas ni får en trevlig kväll!
Puss

Lugn och ro ikväll? Yes!

Nu ska jag alldeles strax bege mig hemåt. MAT, skriker min mage just nu. Men först ska blommorna in och lite annat fixas innan jag sätter mig på bussen med Pirjo och äntligen får åka hem.

Det ska bli så skönt hemma nu när mamma, pappa, Becca och Carro är iväg och campar i helgen med husvagnen. Jag ser verkligen fram emot lite lugn och ro! Eller ja, till viss det lugn och ro - mormor är hemma hos oss och Refka (jourplacerat fosterbarn, som bor hos oss för tillfället) också. Men det blir inget stim och stoj som det annars blir när vi är hela familjen samlad.


Karamellblomma - rolig och annorlunda blomma som är väldigt lättskött.

Midsommarfin i håret!


Jag är ju inte direkt någon expert när det kommer till håruppsättningar och så, men jag tänkte att det vore kul att dela med sig av mina tips och så ;)
Vill bara tillägga att det blir jättefint om man sätter i någon blomma också. Mina hade tyvärr börjat vissna framemot kvällen när dessa bilder togs.

16 juli 2010


God middag!
Återigen så sitter jag här på jobbet...mycket roligt! Det blir lika lite att göra här idag med, så datan får hålla mig sällskap ännu en gång.
Lite senare så tänkte jag lägga upp lite bilder på min "håruppsättning" från Midsommarafton.

Vi hörs senare ;)

Dags att ta sig i kragen!

Allt känns bättre efter en joggingtur, haha. Mitt nya motto kanske?

Jag känner mig otroligt stolt nu! Jag lyckades pallra mig ut på en vända runt åkern, trots att jag var varm och trött redan innan jag kom iväg.
När det är såhär varmt väder som det har varit den senaste tiden så orkar jag verkligen inte dra ut och jogga! Jag är helt slut när jag kommer hem från jobbet och vill bara sova, sova och sova.
Men jag ska försöka få tummen ur arslet och röra lite på påkarna trots att värmen tar kol på mig. Det får bli sena träningspass när solen håller på att gå ner helt enkelt.

Wish me luck ;)

(Förra veckan när hela familjen åkte och fiskade vid Långsjön. Mamma på bild!)

Och nu mina vänner är det dags att sova! God natt.

15 juli 2010

Hallå hallå!
Long time, no see ;)
Jag sitter på jobbet och har dötrist just nu... Hanna är sjuk så jag får jobba i butiken nere på torget idag och imorgon istället för henne. Och jag kan ju inte direkt påstå att det händer särskilt mycket här. 1bud är det som ska göras idag och sedan ska några blommor vattnas. Sen finns det inget mer att göra idag. Jo, lite kunder får jag förhoppningsvis. Annars så lär det bli en lååång dag idag...

Kul...!