13 maj 2010

God morgon!
Just nu sitter jag här och väntar på att duschen ska bli ledig, hehe. Sen blir det till att sätta lite fart.
Jag har städat och fixat som en galning de senaste dagarna, så det är inte så mycket som ska göras idag i alla fall.
Skönt!

10 maj 2010

Gud så jäkla nöjd jag är med mig själv just nu!
Jag har ju påbörjat att vårstäda och fixa i mitt rum. Idag vad det fönstret som stod på tur. Putsning, byta gardiner m.m. Jag bytte ut mina mörklila gardiner mot vita "nätgardiner", för att kunna släppa in så mycket sommarsol som möjligt i rummet. Och satans vad snyggt det blev! Otrolig skillnad faktiskt :)
Tyvärr så får ni inte se bilder förrän hela rummet är klart, hehe.


Passionsblomma (Passiflora Caerulea)

Vårpromenad

Här kommer lite bilder från gårdagens promenad med hundarna nere vid sjön.

Backsippor och vitsippor. Otroligt vackra, inte sant?


7 maj 2010

Hallå hallå!
Jag är proppmätt och trött just nu. Men trots det så ska jag vara duktig och pallra mig iväg på en promenad. Efter det så ska jag och Carro kolla på en film. Jag har ju 6 stycken nya filmer att se! Min snälla pappa gav mig en samlingsdvd - "Blood Collection" och jag köpte 2 filmer häromdagen. Yes, jag är ett filmfreak. Hahaha!

- Nosferatu (1922). En mäklare reser till de ödsliga Karpaterna för att göra affärer med den exentriske Graf Orlok, som visar sig vara en vampyr. Superklassikern "Nosferatu" gör begreppet "odödlig" rättvisa.
(Står på baksidan "inget tal". Stumfilm? Kan knappt bärga mig tills jag får sätta tänderna i denna! (Haha, guud! Dåligt skämt, I know!))

- Dracula (2008). Den unge aristokraten Arthur Holmwood drabbas av en mystisk smitta som förbannat hans släkt i generationer. En mystisk främling anländer och påstår sig kunna rädda Arthur, men har dunkla intentioner...

- Eternal (2004). Pope är en hårdkokt och okonventionell detektiv. När hans fru försvinner går han bokstavligen över lik för att finna henne. Spåren leder till ett gotiskt europeiskt slott där den sadistiske vampyren Elizabeth Bathory härbärgerar...

- Vlad (2003). En grupp studenter beger sig till Rumänien för att undersöka myten om greve Dracula. Utan att förstå dess effekter bär de med sig ett speciellt halsband med historisk ankytning till den blodtörstiga greven och snart vaknar han till liv.



6 maj 2010

God morgon!
Idag gick jag för ovanlighetens skull upp i tid! Yey! Men det beror på att jag har en hel del att göra idag. Först ska det städas och fixas hemma som vanligt. Sen ska jag åka ner till centrum och fixa mitt sommarschema i blomsterbutikerna. Efter det ska jag iväg till Arbetsförmedlingen, gymmet, apoteket och lämna tillbaka en hyrfilm! Allt ska hinnas med innan klockan 16!
Så snacka om att jag känner mig lite stressad just nu!

Vi hörs sen!

4 maj 2010

Guud, vad jag känner mig som en stel gammal kärring! Jag har fortfarande så jäkla ont i benen! Det är helt sjukt att det håller i sig så länge. Men, jag tänkte ändå sticka iväg till gymmet och köra ett pass imorgon. Jag är så jäkla sugen på att träna!
Jag kom idag på att, what the hell, varför inte satsa på att springa typ tjejmilen, våruset och liknande nästa år? Jag hinner nog knappast komma i form till i sommar så otränad som jag är just nu. Men vid den här tiden nästa år så kommer jag att vara i toppform om jag fortsätter såhär. Skitkul att ha som långsiktigt mål!

Nu ska jag mysa ner mig i sängen och kolla på en bra film. Tror det blir Stolthet och Fördom!
See ya!

3 maj 2010

Hallå!
Tänk att det fina vädret ser ut att hålla i sig idag med. Jag myste till det lite och åt frukost på verandan inlindad i en filt och med en bra bok. Helt underbart!
Det som dock är mindre underbart är min fruktansvärda träningsvärk... Det är mycket värre än det var igår. Jag har så ont i benen att jag knappt kan böja mig ner och plocka upp något från golvet! För att inte tala om hur ont det gör att gå i trappor! Jisses, jag har aldrig varit med om något liknande. Det kan ju förmodligen bero på alla promenader och joggingturer den här veckan + pass på gymmet. Och så tömde jag ju dammen igår och för att skona min rygg så lyfte jag på "rätt sätt", alltså med benen.

Så gott folk, om ni vill få ett bra träningspass - tömm en damm! Och använd en 20 liters hink!


Naoki fick vara ute och busa en stund igår. Min lilla tjockis<3

Kwop kilawtley

Hu, jag är totalt slutkörd. Mina stackars ben och min rygg värker som satan. Men det är skönt (i alla fall när det gäller benen) för då vet jag att träningen ger resultat.
Imorgon ska jag upp tidigt och gå en morgonpromenad. Jättehärligt sätt att starta dagen så, oavsett väderleken. Det är faktiskt ett otroligt bra sätt att få rätsida på alla tankar man har.
Att jogga eller springa, det är ju inte helt fel det heller. Och vilken kick! Förra veckan öste jag på som satan ca 250meter, jag sprang så jäkla fort jag bara kunde. Och jag kunde definitivt springa fortare än vad jag trodde. Jag kände mig så jäkla fri på något sätt, det var helt fantastiskt!
Så att springa (löpning) är verkligen min grej har jag insett. Synd bara att man inte kan springa ifrån alla sina problem också...

2 maj 2010

God morgon. Eller ja god och god...morgon är det i alla fall.
Solen skiner så härligt utanför mitt fönster och snart ska jag ut i solen. Vår damm ska tömmas och göras rent innan fiskarna kan släppas ut igen. Det blir en hel del jobb med det och jag räknar med att min rygg har pajjat när jag är klar. Men det är bara att köra på...


Häromdagen när jag lekte lite med Tjabo

En ofrivillig upptäckt med oanade konsekvenser...

Usch, jag har känt mig lite nere den senaste tiden. Vilket egentligen är jobbigt med tanke på att jag borde vara så glad just nu... Det är (enligt det senaste brevet ialla fall) bara ca 2 veckor kvar, men på Facebook så fick jag veta annorlunda. Och tack vare Facebook så blev också mina värsta farhågor besvarade. Jag trodde absolut inte på pappa när han kom hem från jobbet någon gång i höstas och berättade vad han hade hört. Nej du, aldrig i livet, det var inte sant!
Allt var ju också frid och fröjd tills jag läste vad som hade skrivits på FB. Jag är ju (tyvärr) ganska bra på att snoka reda på saker på nätet och i det här fallet så var det ju löjligt enkelt. Jag la ihop 2 och 2...och vips så satt jag där och läste sanningen med mina egna ögon. Eller ja, hela sanningen får jag inte veta förrän en konfrontation har ägt rum.

Det återstår dock att se när det skulle ske. Men för en gångs skull så ska jag inte fega ur och skriva vad jag känner, tycker och tänker. Nej, jag ska stå på mig och göra det på det allra bästa sättet. Mellan två ögon. Jag hoppas dock att det blir snart för jag vet inte hur länge jag klarar av att hålla allt det här inom mig. Jag är alldeles skakis just nu och hjärtat slår så hårt.
På grund av jag inte vill göra mig till allt för stort åtlöje och för min stolthets skull så kommer jag inte att gå närmare in på just vad det är jag har upptäckt...eller i alla fall inte förrän jag har fått veta hela sanningen.

Men jag har en känsla av att jag kommer att få veta sanningen rätt snart...