Hårdträning

Oj, oj. Det var vad jag kallar en riktig genomkörare! Jag var på mitt första ActiveX pass på gymmet idag. Och jag blev positivt överraskad. Vi fick göra en massa olika övningar, ett visst antal och på tid. Det var min första gång så jag orkade verkligen inte att göra allt, men jag gjorde mitt bästa.
Vi hade en jättebra instruktör som peppade mig hela tiden och hon sa att jag inte skulle klara allt i början och att det var okej. Hon sa också att jag förmodligen skulle ha väldigt mycket träningsvärk imorgon, speciellt i armar och axlar efter alla armhävningar och andra armövningar.
Hehe :P Min morbror hade varit på ett sånt här pass förut och han som är rätt vältränad kunde knappt sätta sig i sin bil dagen efter, hahaha!

Så nu ska jag gå och lägga mig och hoppas att jag kommer upp ur sängen imorgon!
Sweet dreams!

31 mars 2010

God morgon!
Idag är det sånt där härligt vårväder att man blir jättesugen på att bara vara ute!
Jag hade tänkt klä på mig lite nu och sedan blir det som vanligt lite städning. Usch, jag måste vattna mina blommor också, det hade jag glömt bort.
På eftermiddagen ska jag åka och inhandla lite påskliljor (som snittblomma). Och då göra det allra sista i mitt fönster. Tänkte ju att jag skulle ta en bild så att ni får se hur mitt påskfönster blev :)

Puss!

Denna bild fotade jag förra veckan när jag var på morgonpromenad. Jag tyckte att det var så söta djurspår i snön. Räven har kommit gående, hört en gnagare i marken och tagit värsta jättesprånget och dykt ner i snön! Haha, snacka om att jag fick mig ett gott skratt på morgonkvisten.

Full Moon

Nu ska jag lägga mig och läsa en bok innan det är dags för att sova. Imorgon blir en lång dag, så jag behöver all sömn jag kan få.

Om ni fortfarande är vakna så måste ni verkligen kolla ut genom fönstret på den otroligt vackra fullmånen! Jag skulle kunna sitta i timmar och bara kolla på månen, hehe. Men nu off to bed!

Alexandre Desplats "Full Moon", från New Moon: The Score

Mitsu på promenad


Haha, min snutt :)
Videoklippet blev liite längre än jag hade planerat och jag orkade inte korta ner det nu.


...

Nu ska jag ner till centrum på ett par ärenden, till banken och lite annat. Men det är ju så typiskt att solen ska gå i moln precis när jag ska gå ut!

Cambria-orkidé

Jag vattnade blommorna alldeles nyss och såg att en av orkidéernas blomknoppar har slagit ut! Så himla charmig liten blomma :)


30 mars 2010

God morgon!
Jag vaknade för ca 1½ timme sedan och kände mig pigg och utvilad, trots konstiga drömmar i natt!

Igår kväll satt jag och pysslade lite för att fördriva tiden. Jag fixade äntligen till min dagbok. Yes, jag skriver dagbok. Alltså inte varje dag, utan mest när jag känner för det. Det är ett perfekt sätt att få ordning på sina tankar och att få skriva av sig. Där i står mina allra mest personliga och privata saker.

Jag tyckte att dagboken behövde piffas upp lite. Den var rätt trist innan men med lite lim, snyggt papper och band så blev det genast mycket finare!



Vad tycks?

Duktiga jag!



Jepp, nu har jag sökt ett par jobb till. Jag hoppas verkligen att jag får något av dem, men det återstår att se :)
Otroligt att det var så "mycket" hästrelaterade arbeten som fanns just nu. Lovely! Det är faktiskt dom jag är mest intresserad av egentligen, men vilket som helst av dessa skulle vara bra.

Nu har jag ingen aning om vad jag ska hitta på. Funderade på att ta in en av mina pälsbollar (kaniner) och gosa lite. Dags för kloklippning är det ju också nu, så det är alldeles perfekt. Hehe, lilla Mitsukai fick vara ute och skutta i snön härom dagen och har sprätte runt som en liten galning! Snutteplutten.


29 mars 2010

Hello! :)
Hitills idag har jag bara latat mig, hehe. Men jag tänkte fixa till mitt rum lite, dammsuga och så vidare. Men just nu längtar jag bara till midagen! Vi ska nämligen grilla årets första hamburgare. Mums!

Gah! Jag vill att mitt hår ska bli längre, men det tar ju sån tid!
Nyfönat hår = "rakare" i 30minuter, sen kommer lockarna tillbaka, haha.

Söndagsmys


Lite mys såhär på söndagskvällen är alltid upskattat! Ikväll äter jag vattenmelon (mums!), glor lite på TV och lägger en ansiktsmask. Avslappnande!

Sweet dreams allihopa!

Lalala



Maah, jag är helt slutkörd...
Jag har påbörjat påskpyntet (lite i alla fall), men det är väl mest i fönstret som det blir pyntat i år. Köpte med mig jättesöta körsbärskvistar hem som jag använder som påskris. Tänkte ta en bild på allt så fort jag har blivit klar.
Men nu ska jag göra som katterna - vila!


28 mars 2010

Hallå hallå!
Ännu en dag på jobbet. Jag sov så dåligt i natt så jag är jättetrött och seg just nu. Men det är bara ca 2 timmar kvar... Det har varit rätt lugnt hitills (peppar, peppar) så resten av dagen ska nog inte vara något problem.
En av dom största fördelarna med att jobba på helgerna är att när jag kommer hem så slipper jag städa. Allt är redan klart, så jag kan ta det lugnt. Härligt!

Puss

Tröttis...

Hjälp vad trött jag är nu. Jag hade tänkt gå och lägga mig tidigare än såhär, men sen när blir det som man planerat?
Earth Hour passerade snabbt förbi. Det var bara jag och Rebecca som hade koll på att det var idag och det var vi som pushade dom andra till att släcka ner alla lampor och sånt. TV:n vägrade dom dock stänga av såklart, haha.
Och imorgon är det sommartid som gäller. Jätteroligt när man ska upp och jobba... Men snart är det vår!

Natti natti :)

27 mars 2010

Well, well här sitter jag på jobbet och tar en paus. Jag har städat lite smått i hela butiken och nu tänkte jag sätta igång med skurningen av golven. Och medan jag jobbar asset av mig så kan ni ju lyssna på samma låt som jag gör just nu, hehe!

One Republic - All The Right Moves

The Twilight Saga - Eclipse trailer

Slänger upp Eclipse trailern innan jag sätter på filmen. Enjoy!

Filmtajm

Imorgon ska jag som vanligt jobba, så jag tänkte krypa ner i sängen och kolla på någon film. Troligtvis så blir det New Moon som jag fick hem i måndags. Jag är en riktig Twilight-tönt så jag förhandsbokade filmen på CDON.com, hehe. Jäkla bra film! Men jag längtar som en tok till i juni när Eclipse har biopremiär. Det verkar som att den kommer att bli ännu bättre än New Moon, mer action och mer "kill-vänlig" film. Men det återstår att se.

God natt!


Kvällens ögongodis. Inte helt fel va? ;)
Taylor Lautner i rollen som Jacob Black


Oops!

Halloj!
Det var ett bra tag sedan. Jag har varit lite lat och inte orkat logga in. Sjuk har jag varit en kortare period och det var väl efter det som jag blev lat, hehe.
Men nu är jag tillbaka! Förhoppningsvis. "Förlåt jag ska bättra mig", hehe dåligt internskämt.
Det har väl inte hänt så mycket den senaste tiden. Jag söker fortfarande jobb med noll framgång. Men däremot så har jag verkligen kommit igång med träningen! Varje morgon innan frukosten så går jag en 2km promenad i rask takt på en snö och is fylld åker. Härligt! Jäkla bra träning. Ont i vader och lår och svettig som satan när jag kommer hem igen. Mer träning på gymmet ska det bli också nu framöver. Sedan så har jag en träningsvideo jag sätter på lite då och då här hemma. Hehe, det ska bli så kul när jag väl har fått in tekniken ;) Oj, oj säger jag bara!


På promenad med den olydiga hunden. En riktig liten odåga!


Dagen räddad

Lalala, underbart! Äntligen har min snälle far fixat en boxer till mig! Så nu blir det TV-tittande direkt i min säng. Fasiken vad skönt. Nu slipper man dela TV med 5 andra som alla vill se olika program. Jag kan ju inte direkt påstå att jag är någon fanatisk TV-tittare (det är bara filmer det gäller, hehe) men det finns ju en del program som jag följer varje vecka. Åh vad härligt! Snacka om att jag ska mysa som sjutton imorgon framför Vampire Diaries. LYCKA!

Men nu är det läggdags för min del. Jag ska iväg på makeup-rådgivning på Kicks imorgon så det är bäst att få sig lite sömn. Det ska bli riktigt roligt. Hehe, får se om hon lyckas hitta en foundation som matchar min hudton. Ingen har lyckats med det hitills, då jag har väldigt ljus hy. Porslinshy rättare sagt. Alla foundations blir antingen för mörka eller för gula i tonen, som min nuvarande :(
Hoppas på bättre tur imorgon!

Natti natti

En väldigt söt germini jag köpte från blomsterbutiken jag jobbar i.

10 mars 2010

Hallå!
Det har varit full rulle hitills den här veckan. Idag var jag på anställningsintervju på Nickis Äventyrslek. Jag hade verkligen sett fram emot det och var för ovanlighetens skull inte särskilt nervös innan, men vad besviken jag blev! Det kändes så fel under hela intervjun, dom hade ett helt häfte med frågor som jag skulle besvara: "Hur är du som person?", "Hur skulle din bästakompis beskriva dig?", "Vad har du sökt för andra jobb?", "Vilka är dina sämsta egenskaper och hur skulle du förbättra dem?", "Vad har du för framtidsplaner?",  "Varför vill du jobba?", osv.
Helt sjukt enligt mig! Vad fan har det här med saken att göra? Jag ska jobba på en "lekplats" och sälja fika i ett café! Dessutom blev jag irriterad på det där jäkla häftet med frågor. Visst, dom måste ju fråga saker men då kan dom väl få det till en mer flytande konversation? Nu blev det liksom fråga, svar och sedan pinsam tystnad medan hon skrev. Det hade varit en mycket bekvämare situation för mig om dom istället hade haft frågorna som stödpunkter på ett papper och liksom fört in dom i samtalet och antecknat under tiden vi pratade... Men, men...
Vissa av frågorna tyckte jag var lite för personliga och absolut inte var relevanta i det här sammanhanget.
Så jag var lite pissed off när jag gick där ifrån, för att inte tala om missnöjd. Men det allra sjukaste var att dom inte ens kunde säga hur mycket lön jag skulle få. "Nja, eftersom du är utbildad inom handels och vi är inom hotell och restaurant så måste vi jämföra kollektivavtalen mot varandra och sedan måste vi se hur duktig du är när du jobbar här hos oss... Så vi kan inte säga ännu hur mycket du skulle få i lön".
Nä, får jag jobbet så kommer jag att tacka nej. Krångel direkt är inget som lockar. Mamma och mormor sa direkt att det var bara att skita i dom och leta vidare.
Hurra... back to square one...

7 mars 2010

Hallå! Jag har varit lite dålig med uppdateringen igen, sorry.
Idag har jag städat som en liten galning. Hela badrummet har blivit fint och rent, och jag har som vanligt ändrat om i skåp och hyllor, hehe. Så nu är jag riktigt nöjd! Då är det bara ett sminkbord som eventuellt ska fixas in dit, sen är det fix färdigt. Eller ja sminkbord och sminkbord, snarare en hylla med en spegel ovanför.

                                   Min lilla "hörna" där jag har blomskott som ska bilda rötter.

                                                                   Mitt badrumsfönster

Nu tänkte jag belöna mig själv med en egen liten mysstund - fixa naglarna, lägga en ansiktsmask, film och nyttiga snacks. Precis som varje söndagskväll. Bättre kan det inte bli!

Puss och godnatt

6 mars 2010


Nu blir det party!!!


Fortfarande krångel!

Nu ska jag ta och försöka sova lite. Det kommer förmodligen inte gå så himla bra...inte när jag har en bra bok som väntar på mig! Lite, lite läsning blir det såklart, men det slutar väl som vanligt med att jag ligger och sträckläser boken hela natten, hehe.

Jag har fått veta att det fortfarande är krångel med kommentarerna. Vissa inlägg går helt enkelt inte att kommentera, men det verkar gå i vågor. Jag ska försöka lösa det här, men jag är som sagt ingen expert på området så jag ska se om någon vänlig människa kan hjälpa mig. Felet ligger antagligen i kodmallen...
Men om ni känner någon som är villig att hjälpa lilla mig lite grann, så maila gärna mig: [email protected]

Sweet dreams!


Shopping med mamma

Efter middagen så åkte mamma och jag en snabbsväng till Stinsen och shoppade lite. Detta fick följa med mig hem idag:


Deep Edge Canvas 30x30cm, 34:-
Designark Serendipity, 11:-
Designark February x2, 11:-/st
Silverfärgad kedja, 34:-
Avslutningshylsa guldfärg, 28:-
Mellandel ring, 36:-
Satinband turkos, 29,50:-



Silverring från Guldfynd. Fick en annan ring i alla hjärtans dag-present, men den var lite för liten. Fanns inte någon större storlek så då tog jag denna ringen istället :)
Silverhänge med kristall, 29,50:- (rea)


House of Night - Hunted, 129:-


3 mars 2010

God morgon!
Yes, jag vaknade med träningsvärk! Mest i magen och armarna, hehe. Men så farligt är det faktiskt inte. Funderar till och med på att dra till gymmet och köra lite på crosstrainern lite senare.
Men nu är det som vanligt städning som ska göras först och främst.
Just det! Jag har ju glömt att berätta: ni kommer ihåg att jag berättade att jag hade sökt lite olika jobb? Bland annat jobbet hos Nickis Äventyrslek. Och förra veckan ringde dom mig och bokade tid för en anställningsintervju! Wiee!!! Jag hoppas så jäkla mycket på att jag får det jobbet. Det vore så himla roligt!


Jag och Bella på vår första hopptävling tillsammans. Det var inte långt efter tävlingen som
hon skadade sig och aldrig mer fick hoppa igen...då blev det bara dressyr och western...
 Min fina lilla snutt, saknar henne så jäkla mycket!
Vi två tillsammans = perfect match<3


God natt

Jupp, nu är det läggdags för mig. Jag är helt slut och jag orkar knappt hålla mig vaken ens.
Men kul var det ikväll i alla fall. Vi kollade på Baksmällan och sen fick mammas hamster, Daizie, springa runt lite i sin "boll". Det ser så jäkla kul ut och jag skrattade verkligen ihjäl mig! Funderade på om jag ska ta och filma det så ni får se.
Hmm, nu börjar faktiskt ett par idéer ta form så det är lika bra att jag börjar anteckna lite innan jag går och lägger mig, hehe. Det kommer bli så grymt, mer än så kan jag inte säga just nu!

Puss och god natt allesammans!


Bilder från festen i helgen, som jag var tvugen att lämna tidigt pga av jag skulle jobba dagen efter. Men jag hann bli rätt onykter på 3timmar och även Carro. Bildbevis! Jag och Carro kramas aldrig i vanliga fall - bara när vi är onyktra! Haha, hon pussade till och med mig på kinden. My sis<3


Help I'm Alive

Här kommer en låt som jag ganska nyligen hörde för första gången. Den har använts mycket i fan-art videos av Twilightfans, och visst passar den ganska bra till Twilight-sagan?
Den är faktiskt ganska bra och den fastnar ganska lätt i huvudet. Haha, jag har gått och nynnat på den ett tag nu.


                                                     Lyrics finns i videon :)


Metric är ett indierock-band från Kanada. Bandet består av sångerskan Emily Haines som även är keyboardist, gitarristen James Shaw, basisten Josh Winstead och trummisen Joules Scott-Key. De har släppt några kända låtar som "Help I'm Alive", "Sick Muse" och "Gimme Sympathy". Bandet är tämligen okänt i Sverige.
Källa: Wikipedia


Träningsvärk på G

Sådär ja, då var träningen och middagen avklarad. Jag kan ju säga att core var mycket jobbigare än vad jag hade föreställt mig! Det var tungt och svettigt, om man är otränad alltså. Men satans kul var det i alla fall och det är något jag kommer att fortsätta med varje vecka framöver.
Dock så får vi se om jag lyckas komma upp ur sängen imorgon, hahaha!

Nu ska jag ta tag i min tvätt som måste strykas och sen blir det filmkväll med familjen.

Vi hörs senare, puss

2 mars 2010

Oj, oj! Hallå, det var ett tag sedan. Det blev visst en oplanerad paus från bloggen, hehe. Men nu är jag tillbaka igen.

Snart ska jag, mamma och Rebecca åka en sväng till Arninge och shoppa lite. Mamma har ju köpt en liten hamster och hon behöver diverse saker till den.
Lite senare idag så blir det träning för mamma och mig. Core är det som står på schemat idag och det ska bli kul att få prova på något nytt!
Vad är core? Klicka här!

Puss


Mammas hamster - Daizie. Såå söt!