21 augusti 2010

God morgon!
Här var man uppe med tuppen, haha. Frukosten är redan avklarad och nu ska jag strax gå ner i tvättstugan och börja med tvätten.
Igår eftermiddag åkte pojkarna hem igen, och helt ärligt så måste jag säga tack och lov för det! Visst kunde dom vara jättegulliga stundtals, men överlag så var dom faktiskt ena riktiga huliganer.

Idag hade jag och Tessan tänkt åka till Grönan på eftermiddagen, men vi får se hur det blir. Det ser ju faktiskt ut att bli regn och så jäkla kul är det inte att vara på Grönan då. Men, men får hålla tummarna och hoppas att det lättar upp lite senare.



19 augusti 2010

God morgon!
Nu är jag vaken och glad efter en god frukost :) Vi får se hur det går med småpojkarna idag då. Eventuellt så tänkte mamma ta hit mormor så att hon kan få hjälpa oss lite idag. Det skulle vara helt underbart! Håller tummarna för det!

Puss

18 augusti 2010

Åh, herregud... Vilken jävla cirkus det är här hemma för tillfället...!
Min familj är ju som sagt "familjehem" till fosterbarn och även "jourhem" för barn som behöver någonstans att bo akut av olika anledningar. Och nu är det så att vi har två små pojkar här just nu, och fy fan vad dom lever rövare! Dom är vana att få göra precis vad dom vill och vad tror ni att dom gör här då? Jo självklart så vill dom göra som dom är vana att få göra! Och när man säger emot och blir arg då svär dom som borstbindare och vill hem. Satans vilka jävla rackarungar!
Nu ska jag dyka ner i sängen och tacka gudarna för att den här dagen är över...men jag bävar för morgondagen, när det bara är jag och mamma hemma med ungarna!

"God" natt

14 augusti 2010

Ha! Jag överlevde igår utan några större missöden, trots att jag alltid brukar råka ut för något, haha.
Pappa jobbade sent igår så jag, mamma, Becca och Carro kollade på film och hade det mysigt.

Nu däremot så är det inte lika mysigt...det är så jäkla varmt i mitt rum och jag håller på att dö fast jag sitter i bara bikini :( Vette fasiken hur jag ska klara mig idag...
Hmm, maybe lite vattenkrig? ;)

Vi hörs sen!

Väsby centrum

Det blev bara en snabb runda i Väsby centrum. Lyckades faktiskt hitta lite kläder i alla fall och det hör inte till vanligheten kan jag meddela ;) Jag är så himla kräsen när det kommer till kläder så jag är bara glad! Handlade ju som sagt också lite saker till min syrra (som jag inte kommer att visa på bloggen!), men jag måste säga att det var i princip omöjligt att hitta ett bra och roligt kort till en 18-åring. Men till slut så :)

Inga olyckor hitills för min del idag i alla fall, hahaha!


Vitt linne från New Yorker 49:-, mörkgrön shorta från H&M 99:-

Anteckningsblock från Bok Companiet 19:-, Mascara "NIVEA Double Designer, Black Mystic" från Kicks 109:-, Deo från Kicks 40:-, Pyamasbyxor från H&M 99:-

Men katten!


13082010852 (MMS)

Haha knäppa Vezzlan! Alltid lika störd och samtidigt söt ;) 
Nu ska jag bege mig till Väsby. Vi hörs senare


13 augusti 2010

Fredag den 13:e. Haha, den så kallade otursdagen som alla fruktar.
Well, well vi får väl se om jag råkar ut för någon olycka idag när jag åker till Väsby för att handla. Syrran fyller ju 18 år den 25, så jag ska köpa lite födelsedagspresenter till henne. Hon kommer att älska dom!

Jag har insett rätt nyligen att jag inte bara älskar att få presenter - jag älskar att ge bort som också! Och jag kan ju inte direkt påstå att jag snålar med pengar när jag ger bort något. Det är inte sällan någon present överstiger 1000kr trots min rätt tajta ekonomi. Allt för att se deras leenden när dom öppnar just min present. Känslan av att veta att man har valt precis rätt present för den personen är grym!
Sen så brukar mina presenter vara rätt "flashigt" inslagna, så dom brukar skilja sig från mängden, haha!

Nej, en sådan här fin dag så kan man inte sitta framför datan! Dags att sätta lite fart :)



I won't stay up late tonight, I promise...?

Hur kommer det sig att jag alltid är uppe mycket längre än vad jag tänkt mig? Det är helt otroligt faktiskt! "Mja, jag ska krypa ner i sängen vid senast klockan 22". Ha! Eller hur... Men nu var det ju faktiskt en bra film på TV som jag ville se...en film som jag har sett en sisådär 3-4 gånger redan. Hahaha, vilken mupp man kan vara ibland va!

God natt

Bjuder på den här otroligt tjusiga bilden på mig. Osminkad, nyduschad och dödstrött. Härligt!

Gårdagens shopping i stan

Ja, mycket shopping blev det ju inte för min del i alla fall! Jag hade ju lite dåligt med stålar igår (pga. utebliven lön...), men två saker fick jag med mig hem i alla fall!

En ny plånbok! Välbehövligt, då jag har haft min andra sedan 7:an/8:an... (pinsamt...)
Nya plånkan
Nya plånkan
Gott om plats! Från Accent, 149:-


Lååångt halsband. Från H&M, 10:- på rea

12 augusti 2010

God morgon. Eller snarare middag, haha. Jag har sovit som en, ja du, jag vet inte vad. Prinsessa? Igår så fick nämligen lillasyrran en ny säng och då blev såklart jag eld och lågor och tiggde och bad pappa om att jag skulle få hennes gamla. (Jag har ju sovit på en jäkla planka till madrass i en sisådär 2 år typ.) Och snacka om total lycka när jag fick ta den! Det är en jättetjock resårmadrass som är heelt underbar att sova på!

Gissa vem som kommer att vakna med ett jätteleende på läpparna varje morgon från och med nu?
:thumbup:


11 augusti 2010

Hallå bloggen!
Jag håller på och gör mig iordning för en sväng in till stan med Tessan. Hoppas bara att det fina vädret håller i sig annars kommer jag att frysa som satan i min klänning, haha. Innan vi åker in till stan ska jag dock åka till jobbet och kräva att få min lön...! Att det alltid ska vara ett sådant jävla krångel med att få lönen varje månad! Fy fasiken för det alltså :(

Men, men dags att sätta lite fart. Bussen går om 30 minuter och jag är inte klar överhuvudtaget!
Tjingeling

Me really tired

Usch vad jag är trött! Tänkte i alla fall att jag skulle blogga något idag ändå! Sorry, jag har verkligen varit pissdålig på att uppdatera den senaste tiden... Latmasken har varit i farten... Men vi hörs lite senare! Puss