Nothing and everything

Jag vet att jag skulle lägga upp bilderna idag, men jag orkar verkligen inte. Så det får bli imorgon efter gymmet helt enkelt.
Inte mycker har det blivit gjort idag, vilket innebär att det blir desto mer att göra imorgon...suck. Men så får det bli. Och därför är det nog egentligen bäst att jag går och lägger mig nu. Gud, så skönt!
En låt tänkte jag i alla fall ta och lägga upp innan det är bedtime:


En av dom låtar som jag lyssnar på mest just nu. Dock så är jag inte så förtjust i introt och inte heller musiken mellan 2:33 och 3:08. Tycker att de delarna förstör lite av själva karaktären på låten och de tillför inte heller något. Men det är bara min åsikt.

Puss, sweet dreams


31 januari 2010

Hu, vad kallt det är ute nu! Jag kom hem från jobbet för en timme sedan, men jag är fortfarande kall efter att ha stått och väntat på bussen i kylan. Det kanske är bäst att sätta på sig varma myskläder och under en varm filt i soffan? Ja, så får det nog bli.
Lite senare så tänkte jag lägga upp lite bilder från Ålandsresan igår. Tyvärr så blev det inte så många bilder, men en del roliga filmer har min lillasyrra på sin iPod. Får se om jag kan låna den och visa er några.

Puss

Tröttare än tröttast

Jag är så otroligt trött nu. I hela kroppen och huvudet. Men kul var det! Jag älskar verkligen att vara ute på havet, fast egentligen så föredrar jag mindre båtar (typ farmors eka, haha). Jag lyckades i alla fall vinna 49euro på en och samma spelautomat!!! Så då tog jag ut vinsten illa kvickt och växlade till svenska kronor.
Lite shopping blev det också. Hehe, en Smirnoff Raspberry rättare sagt.
En riktigt rolig dag med familjen och jag tycker att vi borde hitta på saker tillsammans lite oftare :)

Nu är det sovdags för lilla mig. Måste orka upp i tid imorgon och åka till jobbet...
Puss!


Till Åland

Nu bär det av mot Kapellskär! Hela familjen ska på en dagskryssning till Åland. Det ska bli kul att få umgås med hela familjen en hel dag. Ni får ha det bra och så hörs vi ikväll när jag kommer hem igen.


Puss


29 januari 2010

God morgon! Snacka om att det är fint väder här - solen skiner och det är alldeles vindstilla. Helt perfekt. Om en liten stund så ska jag och mamma åka till Väsby centrum och shoppa. Jag skulle verkligen behöva ett par nya byxor men jag hittar sällan några som jag tycker är snygga, så vi får se om jag kommer hem tomhänt ännu en gång.

Puss!


Bilden togs i november förra året.


Snögalen hund

Vilken härlig dag det var idag. Det var verkligen jättekul att vara ute i snön och leka med Tjabo. Knasiga hund, jag fattar inte att snö kan vara SÅ roligt.
Och nu är jag väldigt trött, så det är nog dags att sova kanske. Men vi hörs imorgon igen.

Puss och dröm sött!


Bus med Tjabo

En video från tidigare idag när jag och Tjabo lekte lite i snön. Han blir heelt galen när det är snön. Och nu ligger han här bredvid mig, alldeles utmattad.  


Ge mig sommar!

När jag sitter och kollar på bilder från i somras så längtar jag såå mycket efter sol och värme...




28 januari 2010

Hallå allesammans! Nu har jag precis kommit in efter en stund ute i snön. Jag och mamma var ute och skottade snö och självklart så var Tjabo med. Han skuttade runt som en tok i snön och grävde! Jäkla kanin, hahaha!
Jag sitter och letar efter bra och enkla videoredigeringsprogram. Någon som vet något bra? Vill så gärna lägga upp lite videos från idag så ni får se våran knäppa hund.
Nej, lite varm O'boy och mackor nu.

Puss

Ögonen faller snart ihop

Ja, usch vad jag har ont i ögonen och nacken nu! Jag har suttit ett tag nu och försökt fixa till min design. Det blev en hel del krångel, men framåt går det. Fast det är en del kvar att göra, till exempel en ny header. Den jag har nu är ju alldeles för kort och är faktiskt ganska tråkig om jag ska vara helt ärlig. Men det får jag ta itu med en annan dag för nu är det sovdags!

Puss och godnatt allihopa


Boktips - Hans majestäts drake

Denna vecka är det drakar och europeisk krigshistoria som gäller i veckans bok - Hans majestäts drake. Det är den duktiga Naomi Novik som är författaren bakom denna fantasyserie.
Det var ett tag sedan jag läste denna bok, så jag minns inte helt hundra hur boken var att läsa. Det jag kommer ihåg var att jag tyckte det var svårt att hänga med i början, man fick inget riktigt grepp om vad det egentligen handlade om. Fast det kan ju bero på att jag var på en 4 timmar lång flygresa, hehe. Men bra vet jag att den är. Så bra att jag fortsatte att läsa böckerna i serien.

Europa brinner och den franske kejsaren Napoleon Bonaparte har siktet inställt på England. Ute på havet kämpar ett franskt skepp mot den engelska flottan. Vad är det som de så desperat försöker skydda? När kapten Will Lawrence äntrar det franska skeppet hittar han dyrbarheten - ett drakägg, som precis är på väg att kläckas?

Hans majestäts drake är den första boken i serien och är en spännande mix av fantasy och europeisk krigshistoria. I dessa böcker får vi möta en ovanligt intelligent och speciell drake som skickas på olika uppdrag i den engelska kungens tjänst.

Besök Naomi Noviks hemsida för att läsa mer om böckerna i serien: http://www.temeraire.org/

Det verkar även som att böckerna om Temeraire kommer att bli film/filmer. Och regissören är enligt ryktena Peter Jackson. Det var dock länge sedan det var prat om detta och som sagt, vad jag vet så är det bara rykten. Men man kan ju hoppas?

Fotoramen


Ni kanske minns den fina fotoramen som jag fick i julklapp? Jag har äntligen tagit mig i kragen och fixat med bilderna och nu så sitter den på väggen ovanför min säng. Supersnyggt blev det. Från början var jag lite osäker på om jag verkligen ville "förstöra" mina bilder genom att klippa i dem, men jag ändrade mig. Och tur var väl det för det är den finaste och roligaste fotoram jag någonsin har haft!

Bilden till höger visar hur ramen ser ut från sidan. Det är som små "bubblor" som skyddar bilderna från damm och ger en rolig effekt (dammsamlare tänkte jag dock när jag såg det första gången).
Nu är det mest minnesbilder i ramen, bilder från när jag och mina syskon var små. Men planen är egentligen att fylla ramen med bilder på mina kompisar, men då är det ju en fördel om man har lite roliga bilder på dem. Eller hur? Haha.



27 januari 2010

Nu har jag förberett maten, så det är bara att värma när alla kommer hem. Då återstår bara dammsugningen...
Men jisses vad det snöar här! Och blåser en hel del gör det ju också. Haha, Vezzlan sitter som vanligt och kollar ut genom fönstret, helt facinerad av snön.

Tävling om namnsmycke från Betties Galleria

Jag är med och tävlar om ett kärleksfullt namnsmycke från Betties Galleria. Om jag vann så skulle jag vilja ha ett silverpläterat namnhalsband. Kika in på Fokis blogg för att delta i tävlingen!
Det finns verkligen jättesöta smycken på Betties Galleria. Snacka om att man blir sugen på att shoppa, hehe.



Pussar!


Cool penna

För ett tag sedan fick jag den här coola pennan av min låtsaspappa. Jag tror att han köpte den på Akademibokhandeln, men jag är inte helt hundra. Men visst är den annorlunda? Lite klurigt i början att komma ihåg att vända pennan åt rätt håll i och med att den kan användas åt båda, eller så var det bara jag som var lite korkad, haha. Nöjd med den är jag i alla fall!


Ingen energi kvar

Kom för en stund sen hem från pilatesträningen. Det går bättre och bättre för varje gång och nu börjar man få lite mer koll på hur övningarna ska utföras. Fast efter 1 timmes pilates så har jag en fruktansvärd huvudvärk! Men det beror på att man djupandas så länge och att man måste koncentrera sig så hårt på att koordinera hela kroppen.

Energinivån ligger på noll just nu så jag ska se till att äta en massa frukt och dricka vatten under kvällen. Och nu ska jag jobba vidare på min scrapbook!
Puss


Rebecca sommaren 2007


26 januari 2010

God morgon!
Idag var jag lite klantig och försov mig en sisådär 1 ½timme. Men skönt var det. Nu har jag precis ätit frukost och ska sätta på mig lite kläder. Sen är det dags att städa lite här hemma innnan jag kan sätta mig ner och pyssla med min scrapbook.


Utsikten från mitt badrumsfönster i morse. "Lilla" Tjabo är ute och springer


Stardust

Well, well. Nu tänkte jag faktiskt gå och lägga mig. Jag har en satans huvudvärk och då är det ingen bra ide att sitta framför datan. Dock så ska jag kolla på någon film innan det är sovdags. Jag har så svårt att somna på nätterna och det blir lite lättare efter en film, hehe.
Mysa till det tänkte jag som vanligt göra, så det blir en ansiktsmask, tända ljus och till och med lite rökelse. Allt för att kunna slappna av - och bli av med huvudvärken!

Ni får ha en trevlig kväll allihopa och så hörs vi imorgon igen.
Puss!

Nya lakan

Yes! Äntligen har jag fått mina nya lakan. Min snälla mor lät mig välja vad jag ville i Elloskatalogen och då blev de dessa fina. Dom heter "Ink Love" och kostade 199kr.


Såhär ser motivet ut

Min säng


Söt orkidé

Måste bara lägga upp en bild på den här jättesöta orkidén som jag köpte i november förra året. På lappen står det att den heter "Earth Orchid", men det är inget sortnamn. Så tyvärr har jag inte lyckats klura ut vad den egentligen heter. Kollar man på växtsättet så ser man att den precis som Juvelorkidéen (Ludisia Discolor) är en markväxande orkidé. Lättskött är den också, vilket alltid är ett stort plus ibland.

Men visst är den underbar! Det var svårt att fånga det på bild, men bladnerverna är guldiga, de glittrar nästan lite grann. Riktigt söt. Den är ju väldigt liten nu så jag får se hur mycket och hur fort den växer.


Dagens sista inlägg

Japp, detta blir dagens sista. Har egentligen inte så mycket att skriva om just nu. Jävla pissdag. Eller nja, det stämmer väl inte helt. Simons mamma, Susanne, svarade på mitt mail idag. Och jag blev väldigt lättad måste jag säga. Simon har fått mina brev och han mår bra. Allt verkar gå bra på anstalten och han ska göra en ansökan om att få ringa mig. Äntligen.
Jag saknar honom så mycket! Det känns som evigheter sen vi träffades och jag tänker på honom varje dag. Jag kan inte fatta att han är så långt borta. Ibland undrar jag om han någonsin kommer att flytta tillbaka hit sen när han blir frisläppt... Men jag blir bara deppig av att tänka på det. Bäst att fokusera på det som är positivt just nu. Och det är att han fortfarande vill hålla kontakten med mig och att han mår bättre. Jag hoppas att vi känner likadant för varandra när han blir fri...


Puss och god natt


Min lilla sötnos...

Usch, vilken dålig start på dagen... Min lilla kanin, Naoki, är sjuk. Han är snorig och har lite svårt för att andas. Mamma upptäckte det när hon var ute och rökte för en stund sedan.

Min snuttis :( Han satt och sov i mitt knä medan jag strök honom över huvudet och masserade öronen. Jag har försökt få honom att dricka men det vill han inte. Nu sitter han ute igen medan vi väntar på svar från en vän som ska hjälpa oss med att låta honom få somna in. Jag vill helst ha Naoki här inne hos mig, men chocken för kroppen av att först sitta ute i minusgrader till att komma in i ett varmt hus skulle bli alldeles för stor.
Han ska få somna in i lugn och ro min lilla älsklig <3


Lördagsmys!


                    Såhär kan min bokhylla se ut på mina myskvällar

Nu är det dags för mig att varva ner lite efter en dag på jobbet. Jag har laddat upp med massa tända ljus och film, så då återstår det bara att fixa lite popcorn och cola. Ja, Malin saknas ju i och för sig. Vet inte vart hon tog vägen faktiskt, men jag får väl gå och leta reda på henne, hehe.
Ni får ha en mysig lördagskväll allesammans!

Pussar


Mums

Snart är det dags för middag här hemma. Pappa gör fläskfilé och potatiskroketter, satans gott! Magen börjar kurra väldigt mycket nu, så det är antagligen bäst om jag hjälper till med middagen för att det ska gå snabbare. Hehe, men vi hörs lite senare! Jag och Malin ska ha tönt-kväll tillsammans.

Puss

Städdag

Fy, nu tänker jag inte röra mig en millimeter till idag. Jag har städat som en tok idag... HELA badrummet! Badkar, dusch, väggar och tak! I och för sig så fick jag lite hjälp av Malin på slutet, men jag gjorde det mesta.
Fatta, i 2 ½ timme höll jag på! Snacka om att jag var trött och hungrig efter det, haha.
Men att bli belönad med pizza till middag är ju inte helt fel i alla fall!

Puss


Ordning och reda, pengar på fredag?

Kiwi

Yey, jag har varit duktig och städat lite i mitt rum. Det innebär att jag är kan ta det lugnt i helgen och bara slappa. Haha, nästan i alla fall.
Nu sitter jag här med tända ljus i hela rummet och bara myser. Min lilla leopardgecko, Kiwi, ligger på sin "solsten" och njuter kungligt! Haha, pluttan. Hon är så söt när när hon solar.


Puss och godnatt

 


21 Januari 2010

God morgon allesammans! Nu ska jag snart göra mig redo för att åka till gymmet med mamma. Vi skulle egentligen inte ha tränat idag, men jag kände för att röra lite på mig även idag. Får se hur mycket jag orkar dock, haha.

Vi hörs sen!
Puss

Muffins

Japp, som jag sa så blev det bakning idag. Mumsigt med muffins! Dom blev helt perfekta som vanligt. Ja, kanske inte till utseendet men däremot smaken. Jag skulle nästan kunna stoppa i mig alla nu på direkten, haha!



Recept på mina snabba muffins med jordgubbsglasyr:

3 ägg
3dl socker
3dl mjöl
2tsk bakpulver
4-5tsk vaniljsocker
75gr margarin
1½dl mjölk
Glasyren köps färdig i pulverform och därefter tillsätts vatten enligt anvisningarna

Sätt ugnen på 225grader!
Blanda ägg och socker till en luftig "smet". Därefter blandas mjöl, bakpulver och vaniljsocker i en separat skål. Smält margarinet. Häll i torrvarorna i skålen med ägg och socker och blanda. Rör försiktigt i det smälta margarinet och mjölken.
Fördela smeten jämt i ca 20 muffinsformar. Gräddas i ugnen i 10 minuter.
Låt muffinsen svalna under tiden du blandar till glasyren. Smeta sedan på försiktigt och låt stelna i kyl.
Klart att avnjutas!

Jag vill baka!


Gaah, jag är så sugen på att baka! Jag har suttit och kollat runt efter goda recept på cupcakes och jisses vad mycket gott det finns. Jag tror att jag måste baka lite i morgon alltså, hehe. Tyvärr så har jag inga ingredienser för att göra riktiga cupcakes, så det får bli mina muffins med jordgubbsglasyr och strössel i stället! Och dom är fantastiskt goda. Mums, jag längtar till i morgon!

Puss och sov sött

 


Favoritklipp

Här kommer några av mina fanmade-favoritklipp med Twilight och New Moon. Enjoy!




Den här videon är ju inte så avancerad, men det är musiken och klippen kombinerade som gör den så fin!


En av mina absoluta favoriter! ThisForbiddenFruit är enligt mig en av dom bästa på att göra Twilightklipp!


Låten<3


Boktips - Untamed

Boken som jag vill tipsa er om är den 4 boken i P.C. & Kristin Casts bokserie om vampyrskolan House of Night. Det är en så bra bokserie! Dock så tyckte jag att denna boken, Untamed, var liite utdragen och det kändes ibland som att historien inte kom någonvart. Men trots detta så är det fortfarande en bok som absolut är värd att läsas! Men jag rekommenderar att man läser böckerna i ordning för att kunna hänga med i handligen.

"Life sucks when your friends are pissed at you. Just ask Zoey Redbird – she’s become an expert on suckiness. In one week she has gone from having three boyfriends to having none, and from having a close group of friends who trusted and supported her, to being an outcast. Speaking of friends, of the two Zoey has left, one is undead and one is unMarked. And Neferet has declared war on humans, which Zoey knows in her heart is wrong. But will anyone listen to her? Zoey's adventures at vampyre finishing school take a wld and dangerous turn as loyalties are tested, shocking true intentions come to light, and an ancient evil is awakened."

Besök seriens hemsida för att läsa mer om böckerna - www.houseofnightseries.com




Pyssel!

Ja, idag blev det äntligen lite pyssel - scrapbooking till och med. Jag har haft lite idétorka i ett par dagar nu, men tänkte att jag skulle försöka få ihop något i alla fall. Helt ärligt så har jag nog suttit med samma sida i ett par timmar och har inte kommit särskilt långt. Ett par idéer fick jag ändå så imorgon blir jag förhoppningsvis klar!
En liten sneak peak på en del av scrapbooksidan:

Perfekt sätt att avsluta dagen med...

...några avsnitt av True Blood! Det har fasiken blivit min all-time-favourite serie. Jag och vampyrer ni vet, hehe. Nej, men det är en jättebra serie som innehåller lite av varje som jag tycker om. Så nu ska jag ta och mysa ner mig i sängen och se ett par avsnitt.

Puss och godnatt!


Bilden hittade jag på Fanpop.com


Latmaskar

Förlåt, jag var lite pissed off tidigare. Jag var nog mer arg än vad som förmodligen framgick i förra inlägget. Ibland när jag blir arg så slår det bara slint i skallen, mest när "pappa" är på mig och tjatar, och jag kan helt enkelt inte lugna ner mig. Jag kan bli asförbannad över ingenting och bara storma ut ur rummet. Och varför jag springer därifrån rätt hastigt är för att (åååh, det är så pinsamt!) när jag blir arg så börjar jag gråta. Jag är absolut inte ledsen, men mina tårkanaler är visst på något sätt ihopkopplade med min ilska. Knäppt va?

Jisses, så trött jag är nu! Känns som att jag skulle kunna somna framför datan precis just nu, haha. Nja, nästan i alla fall. Jag tänkte vara lite duktig först och städa mitt badrum. Egentligen skulle jag också behöva stryka all min tvätt, men jag orkar verkligen inte det ikväll...det får bli imorgon helt enkelt.
Haha, jag är sååå lat! Men ibland får man faktiskt vara trött och lat. Det tycker i alla fall jag.

Speaking of lazy... Teddie och Morriz är nog ändå latast av alla!

Puss

....

Fy, vilken jäkla skitdag... Började dagen med att försova mig och sedan stressa som en galning för att hinna bli klar innan jag skulle iväg till jobbet. Sen när jag väl är på jobbet så händer det allra värsta som kan hända - jag får veta att butiken inte öppnar förrän klockan 11! Och jag är alltså där en timme tidigare. Men det var ju ingen som kunde vara smart och tänka att, hm, hon har aldrig jobbat på söndagar så vi kanske ska informera henne om att det är annorlunda öppettider då? Men, nej ingen har ju tydligen vett i skallen. Suck...

Och sen kommer man hem, trött och stelfrusen och direkt börjas det tjatas om att jag inte har dammsugit nere i tvättstugan och bla, bla, bla!
Tror ni man är lite less just nu eller? Allt jag vill är att gå och lägga mig och glömma att den här dagen existerade...

Rolig skylt

För någon dag sen så gjorde jag den här roliga skylten. Tyckte att idéen var lite komisk så jag kunde verkligen inte låta bli! Tänk er sen när jag flyttar hemifrån och sätter upp denna på ytterdörren, hahaha!

Min söta lilla Kiwi...


Skylten är köpt på en djuraffär för några år sedan och bilden har jag tagit själv


Vinterfrost

Visst är det så vackert med frosten på alla träd? Jag blir så glad av att bara se det, men vintern är min favoritårstid så det förklarar ju en hel del.
Imorse åkte jag och mamma och gymmade. Jag hade egentligen ingen lust idag, men det är då man måste peppa sig själv lite extra för att orka. Och jag kan ju erkänna att det kändes grymt mycket bättre efteråt! Det är så jäkla härligt att träna, haha. Man känner sig lite hälsosammare och självklart lite trött i kroppen, men då vet man att man lever i alla fall!

Nu ska jag kila ut i förrådet och hämta alla böcker som jag pratade om igår. Jag får väl bära några åt gången nu när mina armar är så ömma, haha.

Puss


Myspys kläder = underbart!

100114

Puuh, vilken dag! Jag kom i alla fall upp ur sängen imorse, hehe. Men ingen promenad blev det dock... Så jag städade mitt rum istället.
Och min nya fotohylla från IKEA fick jag äntligen upp på väggen. Jag blev supernöjd! Ibland får jag så himla bra idéer på hur jag ska ändra om mitt rum.
Imorgon ska jag vara duktig och hämta in mina gamla böcker från förrådet. Det känns så onödigt att de står där ute och blir förstörda när jag faktiskt har lite plats kvar i bokhyllan. Men nu börjar den bli lite full! Hitills så står det 161 böcker i min bokhylla, trots att jag har rensat bort en hel del som jag inte vill ha kvar. Får se hur många jag väljer att spara imorgon, hehe.

Puss och godnatt


Såhär mysigt har jag det på kvällarna framför datan


Gamla foton

Igårkväll hämtade mamma in en hel kartong full med gamla foton som jag aldrig tidigare har sett. Det var såå otroligt mycket gamla bilder. Ganska jobbigt att sortera dem, men gud så roligt det var att kolla på en massa bilder från när jag var liten! Mamma gav mig en hel bunt med bilder från min barndom som jag får behålla. Helt underbart!
Här är alla fotona som jag fick:



Jag bara några dagar gammal.                        Denna bild bevisar att jag har varit
                                                                     knasig ända sedan jag var liten!


Kärleken till hästar fanns där väldigt tidigt


Lillasyster och jag <3


Stora, blåa ögon? Yes, that's me!                 Tuffingarna, haha. Carro och jag


Det är taskig kvalitet på alla foton, då jag har fotat bilderna med min kameramobil. Men man ser ju vad dem föreställer i alla fall, hehe.
Den första bilden på mig och Carro (när Carro bara är bebis) är så himla söt! Mamma berättade att jag hade väntat och väntat på mitt syskon och när hon äntligen var där så ville jag hålla i henne, pussa henne och bara vara med henne jämt. Snuttisar vi var då.

Puss


Träningsvärk

Jag är heelt slut idag! I går var jag på Pilatesträningen på gymmet och tänkte att, ha det kan väl inte vara så svårt. Det var en massa gamla tanter där bara (och jag såklart). Men jisses, det var ganska jobbigt! Eller vissa övningar i alla fall. Snacka om att man kände sig osmidig x antal gånger, haha. Definitivt något jag kommer att fortsätta med i alla fall!
Och i morse var jag först hos sjukgymnasten och fick lite övningar jag skulle göra. Efter det så kunde jag såklart inte låta bli att träna lite i gymmet med mamma.
Nu gör det ont i hela kroppen! När jag kom hem efter gymmet så gjorde det ont i armarna när jag lyfte ett mjölkpaket... Fy, vad skämmigt. Det avslöjar verkligen hur otränad jag är. Men det ska det bli ändring på!

Imorgon ska jag och mamma gå en sväng med hundarna nere vid sjön för att hålla igång. Annars känns det som att man kommer att bli så stel av en vilodag just nu. Men det återstår att se om jag ens kommer upp ur sängen imorgon - mina ömma magmuskler håller på att ta kol på mig!

Puss

100111

Idag har det faktiskt inte hänt så mycket. Men det har bara varit skönt! På morgonen så var jag hos sjukgymnasten och kollade mitt knä och min fot. Det var som tur var inte så allvarliga fel, mest att mina muskler i knät var svaga, förmodligen på grund av att jag fick spricka i foten för ungefär 5 år sedan. Jag belastade då mindre på vänstra benet i ungefär 1-2år av ren vana att hoppa på kryckor och av rädsla för att det skulle göra ont. Efter det så har musklerna i benet varit jämna och därför har jag fått ont i knät till och från.
Men nu så ska jag få hjälp med övningar som ska stärka musklerna och på så sätt kommer jag att bli "frisk".

Efter det så tränade jag tillsammans med mamma en liten stund i gymmet. Skönt att röra på sig, men satans vad det kändes i kroppen efter träningen i fredags! Jisses säger jag bara, haha.

Snart ska jag krypa ner i sängen med en bok, Fragile Eternity, som jag läser just nu. Myspys.

Puss!


New Shoes

Yes! Äntligen ett par nya skor! Nu i helgen så åkte hela familjen till Stinsen för att shoppa lite och av en slump så hittade jag ett par svarta P u m a  W i n t e r  S k y på Stadium, där det var rea. 899kr hade skorna kostat men nu var dom nedsatta till 399kr. Snacka om fynd!
Och tack till min snälla pappa som köpte skorna till mig eftersom jag är lite fattig just nu...


(Egentligen så är det herrskor vilket innebär att dom är en storlek för stora, men det struntar jag i för de är så otroligt bekväma! Plus att då får man plats med ett par extra stumpor i, haha.)

5 månader



Det har gått 5 månader sedan jag såg honom sist, sedan den sista kyssen.
5 månader sedan den allra sista beröringen, det sista skrattet och det sista minnet.
Och efter 5 månader så kan jag inte minnas hur hans ansikte ser ut, jag minns inte hur hans röst låter.
Efter 5 månader så minns jag inte hur hans kyssar smakar, hur hans skratt låter och hur hans beröring känns.

5 månader är en evighet när man inte minns det som betyder allra mest.
Jag saknar dig...

Mot gymmet!

Japp, då bär det av mot gymmet idag också. Ska bli jätteroligt! Haha, jag kommer typ att bo där den närmsta framtiden känns det som. Men det är väl bara positivt egentligen. Det var faktiskt mitt enda nyårslöfte iår och det känns som att jag kommer att hålla det. Beach 2010, here I come!
Puss

Vad hade ni för nyårslöften?

Träning

Aa, första dagen på gymmet! Jättestolt är man ju såklart. Haha. Tyvärr så kunde jag inte träna så länge som jag hade velat, eftersom att mamma var tvungen att åka hem en viss tid för att hinna gå på ett möte... Men imorgon så ska det bli lite längre i alla fall. Då ska vi även få hjälp med att sätta upp individuella träningsprogram. Ser fram emot det!

Puss

100106

Äntligen börjar det likna något! Jag kände för att fixa rummet lite, ta bort alla julsaker (äntligen!) och flytta om lite allmänt. Det kanske inte är så normalt, men jag älskar att ändra om i mitt rum - ofta! Jag blir galen om det ser likadant ut hela tiden, så jag flyttar om saker i bokhyllorna, i fönstret och så vidare. Det kan alltid förbättras eller hur?
Det värsta är att jag alltid börjar i fel ände - först bör man ju städa så att var sak är på sin plats. Sedan kan man möblera om. Det verkar ju vettigast och framför allt enklast. Men tror du att det är så det går till när jag fixar? Nope, självklart så ska jag alltid krångla till det... Suck, ibland blir jag så trött på mig själv. Allt tar så mycket längre tid om man gör det på mitt sätt, haha.

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig. Jag och mamma ska upp tidigt och åka till gymmet. Weey! Duktiga vi.

Puss och god natt


Scrapbook

Duktiga lilla jag har äntligen påbörjat min allra första scrapbook. Jag fick en jättefin i julklapp av min lillasyster, med en del tillbehör. Det var så svårt att bestämma vad den skulle innehålla, men till slut så! Det blir ett album till minne av min älskade lilla häst som vi var tvungna att ta bort för nästan 2 år sedan...
Jag vill göra något fint som får mig att minnas alla underbara dagar och år med henne. Min snutt.


In progress


Det färdiga resultatet!

Detta är min allra första scrapbook som sagt, så det finns mycket att förbättra och lära sig än. Men det finns gott om tid för det, haha.

Puss


Smycken från nyår

Här är dom smycken som jag gjorde speciellt till nyår. Armbandet är dock bara en väldigt enkel variant som jag slängde ihop på morgonen när jag kom på att jag inte hade något armband att ha på mig, haha.





Vad tycks?


Myskväll

Jag tänkte att jag skulle vara lite duktig och stryka mitt berg av tvätt som ligger i tvättstugan och skräpar. Men jag känner mig lite lat just nu, och dessutom har jag väldigt ont i magen. Det får jag nog fixa en annan dag, hehe.

Så jag tänkte värma mig en kopp varm O'boy och sätta mig och läsa en bok en stund. Sedan ska jag se på Harry Potter och Halvblodsprinsen som jag började se igår, men inte orkade se klart. Massa tända ljus blir det så klart och favorit-pyjamasen. Härligt!

Jag kommer troligtvis inte att logga in något mer idag så vi hörs imorgon.
Puss och godnatt

The Hillywood Show

Måste bara göra ett litet inlägg om de duktiga tjejerna som startade The Hillywood Show; Hilly och Hanna Hindi. Deras parodier på Twilight och New Moon är så jäkla grymma! Ni bara måste kolla på dem! Har man sett filmerna så kommer man definitivt att gilla dessa.





Boktips - Wicked Lovely

Jag hittade en trailer till boken Wicked Lovely som var mitt boktips förra veckan. Spana in den!



Melissa Marrs officiella hemsida: melissa-marr.com


What I'm Dreaming of


Saknar kompisarna...

God morgon! Idag känner jag för att vara social, umgås med lite kompisar. Det var till exempel länge sedan jag umgicks med Jeppa och Mickan. Mickan har jag inte träffat sen studenten innan sommaren. Jeppa däremot har jag sprungit på lite då och då. Katta och Carro har jag heller inte träffat på ett tag nu...
Jag har varit lite osocial ända sen Simon åkte in i fängelse, lite deppig och ja. Men nu känns det som att jag måste ta tag i det här innan jag har förlorat de kompisar jag brukade ha!

Alldeles strax ska jag ner till centrum och köpa gymkort. Jag är så sugen på att börja träna, hehe.

Puss


100103

Lite bilder från mysstunden i badet





Kaninerna

Brr vad kallt det är ute! Fingrarna blir ju till ispinnar på bara någon minut. Men jag lyckades fixa allt till mina söta kaniner innan hela jag hann bli djupfryst i alla fall. Dom fick vara ute på verandan och springa lite fritt och det blev en del glädjeskutt, haha. Mina små snuttisar.
Ni får ursäkta dom dåliga bilderna, men det är ganska svårt att fota kaniner som far runt som galningar när man har förfrusna fingrar!

Men nu ska jag ta ett varmt och skönt bad! Hurra!


(Mitsukai på den övre bilden och Naoki på den undre)



Utvilad

God morgon allesammans! Duktiga jag vaknade för ungefär 25 minuter sen, haha. Det är ju så skööönt med sovmorgon. Och jag har sovit som en sten hela natten. Wonderful.
Idag känner jag mest för att slänga mig på soffan och glo på film resten av dagen, men så kan man ju inte göra. I alla fall inte när man bor hemma för då blir det ett jäkla liv om det inte är dammsuget och fixat när föräldrarna kommer hem igen.

Och nej, jag är inte sur på syrran längre. Sånt brukar gå över efter en natts god sömn!

Puss

100103

Well, det kanske är dags att sova nu. Jag som hade hoppats på att jag och syrran skulle ha det mysigt och kolla på en film ikväll med massa godis och gott. Men så blev det visst inte. Så jaaa, jag är lite sur just nu...
Då är det visst lika bra att gå och lägga sig istället för att sitta framför datan och sura. Det blir jag ju knappast gladare av.

Puss och godnatt

 


Boktips - Wicked Lovely

Jag måste bara tipsa er alla om en jättebra bok jag läste för ett tag sedan. Den heter Wicked Lovely och är skriven av Melissa Marr. Den finns även på svenska för dom som inte vill eller kan läsa på engelska. Den heter då Mer än ögat ser.
Läs, läs, läs!

Rule 3: NEVER STARE AT INVISIBLE FAERIES.
Aislinn has always seen faeries. Powerful and dangerous, they walk hidden in the mortal world.

Rule 2: NEVER SPEAK TO INVINSIBLE FAERIES.
One of them, a beautiful faery boy named Keenan is trying to talk to her, asking questions Aislinn is afraid to answer.

Rule 1: DON'T EVEN ATTRACT THEIR ATTENTION.
Now it's too late. Keenan is the Summer King and is determined that Aislinn will become the Summer Queen at any cost. Without her, summer itself will perish...


Min nyårsafton

Dagen började med lite städande hemma, då vi skulle få gäster senare på kvällen. Efter det så skulle all mat och dekorationer förberedas och det tar ju sin lilla tid. Min stackars mor var jättestressad och i mina försök att hinna hjälpa henne med allt så blev jag ouppmärksam... Vilket resulterade i att jag skar mig i fingret när jag gjorde blomsterdekorationerna! Aj aj aj! En liten bit av fingertoppen och nageln försvann. Satans vad det gjorde ont och det slutade inte heller att blöda. Yes, min vanliga tur.
Några timmar senare var vi alla uppklädda och klara och det var dags för middag. Menyn för kvällen såg ut såhär:

Förrätt - "Räkbakelse"
Varmrätt - Kantarellsoppa
Huvudrätt -
Dessert - 3 olika sorters mousse (hallon, choklad och passionsfrukt), en kula vaniljglass, "chokladlöv" och körsbärssås.

Mums! Jag hann nästan inte få njuta av den goda desserten för jag skulle hinna med sista bussen ner till centrum. Men det var gott!

Sen skulle jag som sagt ner till centrum och sen vidare mot Roslags Näsby på fest. Det var en mycket mindre fest än vad jag hade trott, men jag hade träffat nästan alla tidigare. Så det blev alltså mest chillkväll med ganska mycket drickande såklart! Jag tror att vi kom i säng någon gång runt 4, haha.



Min låtsasfar och jag. (Förrätt - "räkbakelse")


Malin, Karin och Erik


Min mor


Carro och Becca


Alla "barnen"
Bilderna från festen väljer jag att behålla för mig själv.
Puss



Mysig middag med familjen



Oftast så är alla våra middagar såhär på vintern. Det är så mysigt att sitta i matrummet med tända ljus och äta en god middag med alla!

Hemma

Gud så skönt, äntligen hemma igen! Jag hade faktiskt lite tur idag för det var inte så mycket kunder och nästan inget annat som skulle göras. Perfect. Alltså det är klart att det är kul att jobba i butiken, det tycker jag verkligen. Men jag är rätt less på att alltid vara upptagen varje lördag och att inte kunna göra något just på grund av att jag ska jobba dagen efter. Men, men jag får vara glad för det är det enda jobbet jag har just nu...hehe.

Här kommer lite bilder från butiken. Dock så är dom lite suddiga för jag hade lite bråttom när jag tog dom. Folk började titta lite konstigt på mig när dom gick förbi utanför, haha.






 Min favoritblomma

Nu ska jag gå ner och hjälpa till med middagen. Det blir lasagne - mums! Sen tänkte jag ta och lägga upp lite bilder från min nyårsafton. Vi hörs senare!


Till jobbet


Jahapp, då bär det av mot jobbet då. Mest av allt så vill jag bara lägga mig under mitt varma täcke och få somna om igen... Men det går tyvärr inte. Hoppas att det blir en lugn dag på jobbet i alla fall. Det skulle vara underbart!

                                      Jag vill också sova!  Puss

Äntligen ska man få sova lite

Oj jösses vilken nyår jag har haft! Heelt galet, haha. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, inte riktigt med dom människorna jag hade velat fira med. Men, absolut bättre än att sitta hemma som alla andra år i alla fall. Så jag ska definitivt inte klaga.

Imorgon tänkte jag ladda upp lite bilder från gårdagen och berätta lite mer om hur min nyårsafton var.
Men nu tänkte jag krypa ner i sängen och sätta på någon bra film. Imorgon ska jag upp och jobba - jätteroligt! Jag är verkligen helt slut, men på något sätt får jag ju ta mig i genom morgondagen.

Wish me luck!
Puss och godnatt