16 juni 2010 - kvällsmotion

Puh! Nu är jag tillbaka från min powerwalk/joggingrunda. Alldeles matt och härlig i kroppen, och satans bra mår jag nu! Det är nästan det allra bästa med träningen - att man mår såå mycket efteråt.

Och nu ska jag lägga mig och läsa följande bok;

God natt!

Klantiga jag...

Yes, nu har jag varit i farten igen! Idag när vi lagade middagen så kokades det potatis. Jag hällde av vattnet när dom var klara, OCH öppnar locket precis efter och får all varm ånga på min högra handled! Gissa om jag svor en hel del. Rackarns vad ont det gjorde! Men det var bara på med lite Aloë Vera och nu några timmar senare så gör det bara ont när jag tar på det...
Det är ganska tröttsamt att vara såhär klantig hela tiden... Är det inte brännskador av matlagning så är det något annat. Till exempel förra sommaren gick jag HELA tiden och slog i mina tår i saker! Trösklar, stolar, trappor och alla andra möbler som finns. Helt sjukt, haha!

Så nu ska jag min klantiga jävel ta och krypa ner i sängen och sooova!
Natti natti.


Bjuder på den här söta bilden på Carro när hon provar "bebishattar" på H&M!
Shit, I'm sooo dead right now! ;)


15 juni 2010

Hallå!
Full rulle var det här! Hehe. Jag har verkligen haft fullt upp den senaste tiden.
Igår till exempel så påbörjade vi rensningen av vårat förråd (en gammal lada). Jag hade typ 5-6 lådor och en hel del plastkassar med gamla skolböcker, tidningar, teckningar, böcker, gosedjur, saker från när jag var liten och en massa annat skräp. Jag lyckades komprimera alla kartongerna till 1 endaste kartong med viktiga saker att spara! Jäkligt stolt är jag nu!
Jag är nämligen en förjävlig skräpsamlare som sparar ALLT. Från gamla klistermärken till posters och tidningsurklipp. Men nu är allt bortrensat!
Hurra för mig! :D

8 juni 2010

God morgon!
Jag har varit uppe ett tag nu och fixat lite hemma. Men än är jag inte klar på långa vägar... Det blir en lite grundligare städning idag, och det behövs verkligen! Städa kylskåpet, göra rent skåpet under diskhon, fixa i skafferiet.....och självklart tvättstugan!
Det här är vad jag har att jobba med idag - allt ska strykas och så måste jag köra några tvättmaskiner;


Inte kul att vara inne när det är så fint väder... Men, det är bara att sätta fart. Så lång tid tar det inte att fixa allt!

7 juni 2010

Hallå där!
Idag fick jag äntligen min efterlängtade "sovmorgon". Klockan 9 vaknade jag, förvånansvärt pigg och glad trots allt, och påbörjade dom dagliga sysslorna.

Tack och lov så blir det blir nog ändå en rätt slapp dag idag. Skönt! Måste bara åka till Väsby och byta en klänning. Jag hann inte prova den innan jag köpte den och oturligt nog så satt den inte så bra på mig. Formen var konstig på något sätt, konstigt... Men det går ju inte att göra något åt!

Nä, nu ska jag ta och hämta posten!
Puss

Film-tajm!

Jaha, efter en hel dags "slit och släp" så är det nu dags att krypa ner i sängen och sätta på en film. Hyrde "Romper Stomper" igår, så det ska bli spännade att se om den är lika bra som jag tror att den kommer att vara. Självklart så är en av mina favvo-skådisar med i den - Russell Crowe! ;)

Ha en bra kväll allihopa!

5 juni 2010

Oj, oj, vilken lång dag!
Tack och lov så var det ändå ganska lugnt på jobbet. Jag påbörjade städningen av hyllorna i butiken, men hann som vanligt inte klart. Men då har jag i alla fall något att "se fram emot" nästa helg i alla fall!

Jag är så mätt just nu, helt otroligt mätt faktiskt! Vi grillade fläskkaré och så hade mamma gjort en jättegod potatissallad till. Och till efterrätt så blev det jordgubbar och glass!
Det är nästintill att jag rullar fram! Hahaha!


Fantastiskt vacker solnedgång! Fotad när jag gick på promenad runt åkern.

Tävling

Jag är med och tävlar om chansen att få 2 biljetter till Twilight Fan-event på Hovet den 21 juni!

Besök http://lovevampires.blogg.se/ för att delta i tävlingen!

Tusen tack för att ni är så snälla och lottar ut era biljetter som ni inte behöver! Skulle vara GULD värt om alla kunde göra så! :D



3 juni 2010

I'm back! :D
Dålig uppdatering IGEN, I know... Men det ska det förhoppningsvis bli ändring på.

Det har väl egentligen inte hänt särskilt mycket sen jag skrev sist. Jag letar fortfarande jobb, utan framgång, och lallar väl mest junt hemma som en annan mupp. Haha.

Idag ska jag dock åka och köpa ett par nya sommarskor. Tänkte försöka få med mig min mamma som lite smakråd.

Hörs sen. Puss!